Abstract:
هدف از تحقیق حاضر بررسی یادگیری ترکیبی، به عنوان راهبردی جهت مدیریت چالش های آموزش در
دوران کرونایی بود. این تحقیق از نظرماهیت، توصیفی – پیمایشی از نوع مروری و از نظر هدف کاربردی
بود. جامعه این تحقیق کلیه کارشناسان حوزه تکنولوژی آموزشی استان خراسان رضوی بود که با روش
نمونه گیری در دسترس تعداد ٢٠ نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شد. ابزارگردآوری دادهها مصاحبه
نیمه ساختار یافته بود که در آن مشارکت کنندگان به سوال تحقیق پاسخ دادند. نتایج حاکی از آن بود
یادگیری ترکیبی، راهبردی جهت مدیریت چالش های آموزش در دوران کرونا می باشد.
Machine summary:
بنابراين ، آموزش الکترونيکي ترکيبي هم در زمينه آموزش هاي صنعتي و سازماني و هم در زمينه آموزش وپرورش به طور سريعي درحال توسعه رشد است و بيشتر مؤسسات آموزشي و سازمان ها براي ارائه خدمات بهتر به فراگيرانشان ، از رويکرد ١٦٦ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره هجدهم ، زمستان ١٣٩٩ * * * * * آموزش الکترونيکي ترکيبي استفاده مي کنند.
همچنين به دليل ارائه فرصت هاي مختلف به منظور يادگيري ، موجب آن مي شود که در کنار افزايش جذابيت آموزش ، به تفاوت هاي فردي فراگيران نيز به طور مناسبي توجه شود، زيرا همه افراد به يک شيوه ياد نمي گيرند و به همين دليل استفاده از روش هاي مختلف براي آموزش ضروري به نظر مي رسد.
آموزش الکترونيکي به عنوان يک رويکرد نوين ، با ارائه محيط آموزشي متعامل ، طراحي مناسب ، مبتني بر فراگير، به کارگيري انواع منابع در قالب هاي مختلف ديجيتالي يادگيري در هر زمان و مکان را براي هر فرد ميسر ساخته است .
همچنين به دليل ارايه فرصت هاي مختلف به منظور يادگيري ، موجب آن مي شود که در کنار افزايش جذابيت آموزش ، به تفاوت هاي فردي فراگيران نيز به طور مناسبي توجه شود، زيرا همه افراد به يک شيوه ياد نمي گيرند و به همين دليل استفاده از روش هاي مختلف براي آموزش ضروري به نظر مي رسد.