Abstract:
هم سانسازی استراتژی های تجارت در حالی که یکی از سختترین چالش های مدیران است اما بطور کلی
عملکرد شرکت را بهبود می بخشد. در این پژوهش به بررسی تاثیر همسان سازی استراتژی های تجارت،
فناوری اطلاعات و بازاریابی بر عملکرد شرکت پرداخته شد. این پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و
از نظر روش تحقیق، پیمایشی است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش کتابخانه ای و مطالعه است و
ابزار گردآوری داده های این پژوهش، پرسشنامه و مصاحبه بود. برای آزمودن معناداری فرضیات تحقیق از
رگرسیون خطی در نرم افزارSPSS استفاده گردیده است. جامعة آماری شامل کلیه صاحبان مقام شامل
روسا و معاونین شعب، متصدیان اعتبارات و متصدیان صندوق شعب بانک سپه در استان تهران است که
تعداد آنها ١٤٣٧ نفر میباشد. حجم نمونه آماری با توجه به روش فوق ٣٠٣ نفردر نظر گرفته شد. نتایج
تحقیق نشان داد که همسان سازی استراتژی های تجارت، فناوری اطلاعات و بازاریابی تاثیر معناداری بر
عملکرد شرکت دارد.
Machine summary:
در اين پژوهش به بررسي تأثير همسان سازي استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت پرداخته شد.
نتايج تحقيق نشان داد که همسان سازي استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي تاثير معناداري بر عملکرد شرکت دارد.
بر اين اساس و با توجه به مطالب بيان شده در اين پژوهش به بررسي تأثير همسان سازي استراتژيهاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت پرداخته خواهد شد.
روش انجام پروژه تحقيقاتي "تأثير همسان سازي استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت " را مي توان از چند بعد تعيين کرد: اين پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردي است .
روش انجام اين پژوهش ، از نظر زمان ، پيمايشي است زيرا موضوع مورد مطالعه مربوط به زمان حال است و در پي آنيم که با گردآوري داده ها و اطلاعات دربارة تأثير همسان سازي استراتژيهاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت ، به شناخت بهتر و کامل تري از وضع موجود برسيم .
پيشنهادات تحقيق نتايج پژوهش نشان داد که همسان سازي استراتژيهاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي تاثير معناداري بر عملکرد شرکت دارد.
ــ پيشنهاد ميشود در تحقيقات آتي به بررسي تأثير همسان سازي استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد مالي شرکت پرداخته شود.
The impact of aligning business, IT, and marketing strategies on firm performance.
Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations.