Abstract:
کشور ایران از جنبه جاذبه های گردشگری، دارای انواع اقلیم ها، فضاها و فصل هاست و از جنبه آثار باستانی، مناطق تفریحی و زیبایی های طبیعی با کشورهای پیشرفته در صنعت گردشگری برابری می کند؛ به همین سبب اهمیت صنعت هتلداری در ایران بیشتر برجسته می شود. صنعت هتلداری در ایران صنعتی نوپاست و احتیاج به مطالعات بیشتری دارد تا با کمک مدیرت موثر منابع طبیعی و امکانات گردشگری به منافع مادی و فرهنگی و معنوی فراوانی دست یابد. با توجه به اهمیت موضوع هدف مقاله حاضر تحلیل و واکاوی بازاریابی هتلداری با تاکید بر سطح کیفیت خدمات و تصویر برند است. در راستای تحقق این هدف اقدام به معرفی و شناخت بهتر مفهوم کیفیت خدمات در بازار خدمات و بطور ویژه صنعت هتل داری نموده و دیدگاه هایی در مورد کیفیت خدمات و تصویر برند در این صنعت ارائه نماید که مطالب و یافته های مربوط به این حوزه بسیار محدود می باشد. نتایج نهایی این تحقیق باعث ایجاد یک شناخت عمیق تر از تاثیرات کیفیت برای خدمات و شناخت برخی مفاهیم معنا دار کاربردی برای مدیریت بازاریابی خدمات است.
Machine summary:
تحليل و واکاوي بازاريابي هتلداري با تأکيد بر سطح کيفيت خدمات و تصوير برند رقيه رضايي کارشناسي ارشد رشته مديريت جهانگردي گرايش بازاريابي از دانشگاه علامه طباطبايي تهران مدير اسبق دپارتمان خانه داري هتل اسپيناس پالاس تهران چکيده کشور ايران از جنبه جاذبه هاي گردشگري، داراي انواع اقليم ها، فضاها و فصل هاست و از جنبه آثار باستاني، مناطق تفريحي و زيباييهاي طبيعي با کشورهاي پيشرفته در صنعت گردشگري برابري مي کند؛ به همين سبب اهميت صنعت هتلداري در ايران بيشتر برجسته مي شود.
در راستاي تحقق اين هدف اقدام به معرفي و شناخت بهتر مفهوم کيفيت خدمات در بازار خدمات و بطور ويژه صنعت هتل داري نموده و ديدگاه هايي در مورد کيفيت خدمات و تصوير برند در اين صنعت ارائه نمايد که مطالب و يافته هاي مربوط به اين حوزه بسيار محدود مي باشد.
با توجه به اهميت موضوع هدف مقاله حاضر تحليل و واکاوي بازاريابي هتلداري با تأکيد بر سطح کيفيت خدمات و تصوير برند است .
در ادامه دو تعريف از بازاريابي گردشگري ارائه مي شود که ادراک اين مفهوم را تسهيل مي کند: مفهوم بازاريابي گردشگري عبارت است از: شناسايي و پيش بيني نيازهاي مشتري براي خدمات و محصولات گردشگري؛ فراهم نمودن خدمات و محصولات براي تأمين آن نيازها؛ مطلع ساختن مشتري و ايجاد انگيزه خريد در آنها که موجب تأمين رضايت مشتري و اهداف سازمان خواهد شد (وودروف ، ١٣٨٥: ٣٩٩).
تصوير برند در تمام تجربه هاي مصرف مشتري ريشه دارد و درک کيفيت خدمت به عنوان کارکرد اين تجربه ها مي باشد.