Abstract:
تجارت الکترونیک شامل افزایش رشد تجارت» افزایش فروش و درآمد و سرمایهگذاری» افزایش سطح رفاه زندگی مردم» ایجاد
فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی» افزایش فرصتهای جدید شغلی, امکان ارائه خدمات و محصولات
در سطح جهانی» جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بیمورد» افزایش تضمین بازارها و ثابت دسترسی به آنها ناشی از
بکارگیری قواعد متحدالشکل در هدف ایجاد محیطی بهینه برای عملکرد موثر و نتیجهبخش است. اقتصادهای مدرن فرض بر
این است که هر دو طرف از تجارت منتفع میگردند وگرنه مبادله هرگز صورت نمیگیرد. با پذیرش این اصل میتوان ثابت کرد
که چنانچه محدودیتهای تجاری از میان ملل جهان رخت بر بنده رفاه تک تک انسانهای روی زمین بدون تغییر هیچ عامل
دیگری افزایش خواهد داشت. باید دانست که پیدا کردن فرد مناسب جهت کارهای مختلف بخش بسیار مهمی از مدیریت
کسب و کار است. تعیین مشاغل مور نیازء آمادهسازی تعاریف کارها، انتخاب و آمادهسازی از جمله بخشهای مختلف کار یک
مدیر است. یک مدیر خوب معیارهایی از قبیل تنوع، اخلاق، سیاست و سایر پارامترهای مورد نیاز برای هر کار را در محیط
کسب و کارش تشخیص میدهد (دنیس و همکاران ۱ء ۲۰۱۵). بر اساس نتایج این پژوهش میتوان نتیجه گرفت ارزش برند بر
تبادل الکترونیکی اطلاعات تاثیر معناداری داردء ارزش برند بر الکترونیکی شدن فرآیند کسب و کار تاثیر معناداری داردء ارزش
برند بر اشتغال زایی در حوزه محصولات اینترنتی تاثیر معناداری داشته و ارزش برند بر تحقق ارزش از طریق زنجیره تامین
تانیر معناداری ندارد.
Machine summary:
بر اساس نتايج اين پژوهش ميتوان نتيجه گرفت ارزش برند بر تبادل الکترونيکي اطلاعات تأثير معناداري دارد، ارزش برند بر الکترونيکي شدن فرآيند کسب و کار تأثير معناداري دارد، ارزش برند بر اشتغال زايي در حوزه محصولات اينترنتي تأثير معناداري داشته و ارزش برند بر تحقق ارزش از طريق زنجيره تأمين تأثير معناداري ندارد.
البته مي توان گفت اين مـانع بـا خريـد از شـرکت هـا و برنـدهاي مشـهور بـه جـاي شـرکت هـاي ناشـناخته آنلايـن تا حدودي برطرف شده و احسـاس انجـام معـاملات امـن تـر را در خريـداران ايجـاد کـرده اسـت و بـه همـين ترتيـب فقـدان 2 Kang & Namkung 286 شبکه قوي تدارکات و ارسال که با اشاره بـه بـازار تجـارت الکترونيـک هنـد مـورد بحـث قـرار گرفـت ، مـانعي مشـترک بـراي تجارت الکترونيـک در کشـورهاي در حـال توسـعه مـي باشـد (ام سـي گـان و همکـاران ، ٢٠١٢).
بر اين اساس ايـن سـوال بوجـود مـيآيـد کـه تـأثير همخـواني ارزش برنـد بـر روابـط مبتنـي بـر تجـارت الکترونيک BB٢ چگونه است ؟ پيشينه علمي و مطالعات انجام شده گذشته مطالعات داخلي وحيدينيا (١٣٩٨) به بررسي ارتباط بين انگيزه هاي مديريت سود با ارزش برند پرداخت .
4 Emeka 5 Miller 6 Benitez et al 7 Isabel et al 288 ميــر و همکــاران ٨ (٢٠١٦) بــه بررســي تــأثير تجــارت الکترونيــک BB٢ در قابليــت نــوآوري و عملکــرد کســب و کــار پرداختند.
Isabel, Martinez-Conesa , Soto-Acosta P, Manzano MP, Corporate social responsibility and its effect on innovation and firm performance: An empirical research in SMEs, Journal of Cleaner Production (2016), doi: 10.