Abstract:
ارزیابی عملکرد و رتبه بندی درست فروشگاه ها همواره به عنوان سنجش عملکرد خرده فروشی ها، به ویژه فروشگاه های زنجیره ای مطرح بوده است و مدیران با رتبه بندی فروشگاه ها به راحتی می توانند تصمیمات مهمی مانند بسط و گسترش فروشگاه ها، رتبه بندی و ارجحیت آنها، ارتقا و بهبود کارائی کارکنان و ... را اتخاذ کنند و درصدد شناسایی و رفع اشتباهات برآیند. برای دستیابی به این امر، ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه ای و میدانی ضمن شناسایی معیارها و شاخص های کیفی و کمی در ارزیابی عملکرد مدیریت فروشگاههای زنجیره ای شهروند، به کمک ابزارهایی چون مصاحبه، پرسشنامه و برگزاری جلسات آزاد این عوامل غربال شده و عامل های مؤثر مشخص شود و با در نظر گرفتن سه معیار اصلی (معیار عملکرد مالی، معیار رضایت مشتریان، معیار رضایت کارکنان) نظر به اعلام نظرات مختلف بخش ها (معاونت طرح و توسعه و سرمایه گذاری، مدیر عامل و مدیر دفتر تحقیق و توسعه)، اهمیت معیارها و زیر معیارها بدست آمده و سپس با روش های تصمیم گیری، اولویت بندی فروشگاه ها انجام شده است.
Evaluating the performance and ranking of stores correctly has always been used as a measure of the performance of retailers, especially chain stores, and managers can easily make important decisions such as store expansion, ranking and preference by ranking stores. They should upgrade and improve the efficiency of employees, etc., and seek to identify and correct mistakes. To achieve this, first by conducting library and field studies while identifying qualitative and quantitative criteria and indicators in evaluating the performance of citizen chain stores, with the help of tools such as interviews, questionnaires and free meetings, these factors are screened and factors To be effective and considering the three main criteria (financial performance criteria, customer satisfaction criteria, employee satisfaction criteria) to announce the opinions of different departments (Deputy of Planning and Development and Investment, CEO and Director of Research and Development Office), The importance of criteria and sub-criteria has been obtained and then with prioritization methods, stores have been prioritized.
Machine summary:
براي دستيابي به اين امر، ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه اي و ميداني ضمن شناسايي معيارها و شاخص هاي کيفي و کمي در ارزيابي عملکرد مديريت فروشگاههاي زنجيره اي شهروند، به کمک ابزارهايي چون مصاحبه ، پرسشنامه و برگزاري جلسات آزاد اين عوامل غربال شده و عامل هاي مؤثر مشخص شود و با در نظر گرفتن سه معيار اصلي (معيار عملکرد مالي، معيار رضايت مشتريان ، معيار رضايت کارکنان ) نظر به اعلام نظرات مختلف بخش ها (معاونت طرح و توسعه و سرمايه گذاري، مدير عامل و مدير دفتر تحقيق و توسعه )، اهميت معيارها و زير معيارها بدست آمده و سپس با روش هاي تصميم گيري، اولويت بندي فروشگاه ها انجام شده است .
اين تحقيق به بررسي عملکرد فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند با استفاده از تکنيک هاي تصميم گيري چند شاخصه مي پردازد.
از بين فروشگاه هاي شهروند موجود در تهران ١٥ فروشگاه انتخاب شده است که اطلاعات مالي آنها استخراج شده و در زمينه تصميم گيري از مدير و کارمند انتخابي شعب منتخب پرسش هايي شده که در بخش تجزيه و تحليل خروجي آنها خواهد آمد.
در کل در اين تحقيق ، از بين عوامل بيشمار درونزا و برونزاکه مي توانند بر عملکرد مجموعه فروشگاه هاي زنجيره اي تاثير داشته باشند با مطالعات انجام شده و بحث هاي کارشناسانه که با مديران ستادي و مدير عامل شرکت خدماتي شهروند انجام شد براي ارزيابي عملکرد سه معيار رضايت مشتريان ، رضايت کارکنان و عملکرد مالي فروشگاه ها بعنوان معيارهاي کلي درنظر گرفته شدند که هرکدام داراي زير معيارهايي مطابق جدول (١) مي باشند.