Abstract:
پژوهش حاضر مطالعه توصیفی از نوع همبستگی به منظور بررسی نقش شبکه اجتماعی بر شیوه تبلیغات شرکتهای بیمه گر
بوده است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان (شامل کارکنان، کارشناسان، مدیران و روسای شعب شرکتهای بیمه) ۱۶
شرکت بیمه بازرگانی (خصوصی و دولتی) فعال در کلیه رشته های بیمه ای در سطح شهر تهران بوده اند. روش این تحقیق از
نوع همبستگی بوده است. نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای بوده است و ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه
محقق ساخته با طیف لیکرت پنج گزینه ای بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی که شامل میانگین.
انحراف استاندارد،واریانس و انحراف معیار و آمار استنباطی که شامل آزمون کلموگروو اسمیرونو تی تک نمونه آی. تی مستقل
استفاده شده است. نتایج بیانگر وجود رابطه مثبت و معنادار بین استفاده از شبکه اجتماعی با تبلیغ موفق در شرکتهای بیمه
گر بوده انست.
Machine summary:
اين نتيجه با نتايج تحقيقات انجام شده توسط عامري سياهويي و همکاران (١٣٩٣) پژوهشي با عنوان بررسي تأثير تبليغات در شبکه هاي اجتماعي بر بازاريابي خدمات آموزشي در بين دانشجويان مديريت اجرايي دانشگاه آزاد بندرعباس و نتايج تحقيق دل افروز و همکاران ، (١٣٩٦)، در پژوهشي باهدف بررسي تأثير استفاده از رسانه هاي اجتماعي در تعاملات ميان شرکت هاي بيمه و نتايج تحقيق عطارزاده و همکاران (١٣٩٠)، در پژوهشي با عنوان " نقش رسانه هاي جمعي در جهت دهي فرهنگ و نتايج تحقيق ساجيد سي (٢٠١٦) در مقاله اي تحت عنوان رسانه اجتماعي و نقش آن در بازاريابي همخواني داشته است .
نتايج آماري به دست آمده از آزمون هاي به عمل آمده از افراد و انجام تجزيه و تحليل هاي مربوطه در مورد فرضيه دوم تحقيق نشان داد تبليغات پويانمايياي در شبکه اجتماعي تلگرام در تبليغ موفق شرکت هاي بيمه تأثير مثبت و معناداري دارد.
اين نتيجه با نتايج تحقيقات انجام شده توسط عامري سياهويي و همکاران (١٣٩٣) پژوهشي با عنوان بررسي تأثير تبليغات در شبکه هاي اجتماعي بر بازاريابي خدمات آموزشي در بين دانشجويان مديريت اجرايي دانشگاه آزاد بندرعباس و نتايج تحقيق دل افروز و همکاران ، (١٣٩٦)، در پژوهشي باهدف بررسي تأثير استفاده از رسانه هاي اجتماعي در تعاملات ميان شرکت هاي بيمه و نتايج تحقيق عطارزاده و همکاران (١٣٩٠)، در پژوهشي با عنوان " نقش رسانه هاي جمعي در جهت دهي فرهنگ همخواني داشته است .