Abstract:
در این مقاله به بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر ارزش ویژه برند مقصد مبتنی بر مشتری در گردشگران استان قزوین پرداخته شد. روش تحقیق در این مقاله کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق گردشگران ۶۹۳ مراجعه کننده به قزوین بودهاند که تعداد آنها نامحدود بوده و با استفاده از فرمول کوکران در جامعه نامحدود، تعداد برابر تعداد گویه ها) نیز مورد قبول ۵۰ و ۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که با توجه تکنیک معادلات ساختاری بین است. روایی پرسشنامه ها با استفاده از روایی محتوا و سازه مورد تایید قرار گرفت. همچنین برای سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و پایایی نیز مورد تایید قرار گرفت. داده های بدست آمده با استفاده از آمار و برای سنجش SPSS توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای سنجش آمار توصیفی از نرم افزار استفاده شد. نتایج حاصل تجزیه و تحلیل داده ها Smart PLS آمار استنباطی تکنیک معادلات ساختاری) از نرم افزار) بر ارزش ویژه برند مقصد مبتنی بر مشتری تاثیرگذار است. ۵۰۰۵۳ نشان داد .هوش فرهنگی گردشگران با ضریب مسیر بر کیفیت برند، ۵۰۰۶ بر وفاداری برند، با ضریب مسیر ۵۰۰.۸ همچنین هوش فرهنگی گردشگران با ضریب مسیر بر ارزش برند ۵۰۶۰۵ بر تصویر برند و با ضریب مسیر ۵۰۶۸ بر آگاهی برند، با ضریب مسیر ۵۰۳۶ با ضریب مسیر تاثیرگذار است.
Machine summary:
از آنجا که جاذبه هاي توريستي در اين کشور بسيار زياد است و صنعت توريست مي تواند کمک بزرگي به اقتصاد ايران باشد، محقق بر آن شد تا با يافتن پاسخي براي سوال زير و ارائه راهکار، 1 Mohan et al 2 Pike et al 3 Gnoth 4 Bastos & Levy 12 ارزش ويژه برند مقصد مبتني بر مشتري را تقويت نموده و گردشگران بيشتري را به کشور ايران و بخصوص شهر قزوين (جامعه تحت بررسي ) جذب کند: هوش فرهنگي چگونه بر ارزش ويژه برند مقصد مبتني بر مشتري تاثيرگذار است ؟ ٢- مباني نظري و پيشينه مطالعاتي فرهنگ بر تمام جنبه هاي رفتار افراد در يک جامعه تأثير مي گذارد.
شکل (١): مدل مفهومي پژوهش ٣- روش تحقيق 1 Mohan & Sequeira 2 Schivinski & Dabrowski 3 Kim et al 4 Hakimipour & Bozorgkhob 15 بر اساس دسته بندي از نظر هدف اين تحقيق ، يک تحقيق کاربردي است زيرا از نتايج تحقيق به منظور بهبود ارزش ويژه برند مقصد مبتني بر مشتري ميباشد و به اثر هوش فرهنگي بر ارزش ويژه برند مقصد مبتني بر مشتري ميپردازد.
در بررسي اين فرضيه ، با توجه به اينکه مقدار آماره آزمون از ١/٩٦ کمتر است ، فرض صفر آزمون پذيرفته مي شود و در نتيجه با اطمينان ٩٥ درصد، هوش فرهنگي گردشگران بر ارزش ويژه برند مقصد مبتني بر مشتري تاثيرگذار است .
Abstract In this research, we investigated the impact of cultural intelligence on the value of the brand- oriented destination, customer-based in the tourists of Qazvin province.