Abstract:
ما در این مقاله منبع ویدئویی شگفتانگیزی را معرفی میکنیم که میتواند به افزایش تجربه یادگیری دانشجویان لیسانس کمک کند. مجموعه انیمیشن تلویزیونی سیمپسونها میتواند بهصورت عملی، ابزاری کارآمد برای تشریح مضامین جامعهشناسانه و تشویق دانشجویان لیسانس به تفکر انتقادی باشد. سیمپسونها مکمل فلسفههای آموزش و یادگیریای خواهد بود که بر کاربرد تخیلی جامعهشناسانه در مشاهده زندگی روزمره تأکید میکند. ما دریافتیم که این مجموعه نمایشی ابزار آموزشی مناسبی برای عرضه و ارائهی مفاهیم جامه شناسانه و پرورش فهم دانشجویان از موضوعات درسی است. دانشجویان میتواند این مجموعه نمایشی را با بحثهای انتقادی درآمیزند و مرتبط نمایند؛ بنابراین مجموعه سیمپسونها ابزار منبع آموزشی ارزشمندی برای برنامه درسی جامعهشناسی خواهد بود. شاخص حقیقی آموزش موفقیتآمیز برحسب توانایی دانشجویان در درک موضوعات درسی بهصورت مفید و مؤثر و استفاده از این دانش بیرون از کلاس درس سنجیده شده است. سیمپسونها به عنوان یک متن فرهنگ عامه زمینهای عالی برای تحقق این هدف فراهم میکند.
In this paper we introduce a wonderful video resource that can enhance the undergraduate learning experience. The animated television series, The Simpsons, can be particularly effective for illustrating sociological themes and encouraging critical thinking among today's undergraduates. Borrowing from Mills (1959), The Simpsons complements teaching philosophies that stress applying the sociological imagination to the observation of everyday life. We have found that the show is an effective pedagogical tool for demonstrating sociological concepts and fostering students' understanding of the course material. Students can relate to the show and by engaging them in critical discussions, The Simpsons is a valuable pedagogical resource to the sociology curriculum. The true indication of successful teaching is measured by the students' ability to grasp course material effectively, and then use that knowledge beyond the classroom. The animated series, The Simpsons, can be particularly effective for illustrating sociological themes and encouraging critical thinking among today undergraduates
Machine summary:
com ما دریافتیم که این مجموعه نمایشی، ابزار آموزشی مناسبی برای ارائه ی مفاهیم جامعه شناسانه و پروبـال دادن به درک مطلب دانشجویان از موضوعات درسی است .
دانشجویان میتوانند این مجموعه نمایشـی را با بحث های انتقادی درآمیزند و مرتبط نمایند؛ بنابراین مجموعه خانواده ی سیمپسون هـا منبـع آموزشـی ارزشمندی برای برنامه درسی جامعه شناسی است .
مجموعه انیمیشن تلویزیونی خانواده ی سیمپسـون هـا میتواند به صورت عملی ابزاری کارآمد برای تشریح مضامین جامعه شناسانه و تشویق دانشجویان لیسانس به تفکر انتقادی باشد.
ادبیات گسترده ای که در این زمینه شکل گرفته است ، ایده های بـرای اجـرا و بـه کـارگیری فرهنگ عامه پیشنهاد میکند که رویکردهای زیادی بـرای برنامـه هـای درسـی متنـوع را مـورد استفاده قرار میدهد و شامل موضوعات اساسی، نظری و روش شناختی مـیشـود.
درمجموع در این مطالعات ، ارزش بسیار زیاد فرهنگ عامه برای کلاس های درس جامعه شناسـی از خلال مجموعه متنوعی از موضوعات و تکنیک های آموزشی و تعلیمی نشان داده شده است .
این مقاله مجموعه خانواده ی سیمپسون ها را بـه عنـوان ابـزار و منبعـی مهـم در اسـتفاده از فرهنگ عامه در یادگیری و آموزش دهی جامعه شناسی معرفـی و عرضـه مـیکنـد.
بـرای مثـال اظهارنظرهـا در بخش های حفظی درس -واحد- جامعه شناسی مقدماتی (با صد نمونه دانشجو) ادعا میکند کـه تماشای خانواده ی سیمپسون ها روش خوبی برای گنجاندن دیدگاه ها و نظریات جامعـه شناسـانه در زندگی روزمره است .
"Teaching Introductory Sociology by Film.
"Teaching Undergraduate Sociology Through Feature Films.
Produced by David Mirkin, James Brooks, Matt Groening, and Sam Simon.
"Using Popular Music to Teach Sociology: An Evaluation by Students.