Abstract:
تجارت اجتماعی رویکرد جدید کسب و کاری در فضای آنلاین است که به واسطه نفوذ شبکههای اجتماعی شکل گرفته است، در این بین برای پیادهسازی آن به نظر میرسد باید از ابزارهای مختلفی از جمله سرمایه اجتماعی به خوبی بهره گرفت. هدف اصلی این تحقیق ارایه الگوی پیاده سازی تجارت اجتماعی با توجه به نقش سرمایه اجتماعی در بین کسب وکارهای نوپا بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف توسعهای - کاربردی بوده و از لحاظ ماهیت از دستۀ پژوهشهای کیفی است. جامعۀ آماری، خبرگان تجارت اجتماعی هستند. خبرگان با روش نمونهگیری هدفمند و گلولۀ برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت دادهها، در مجموع با 20 خبره مصاحبه شد. روش تجزیه و تحلیل، تئوری دادهبنیاد مبتنی بر رویکرد نظاممند بود. دادهها از طریق مصاحبۀ عمیق گردآوری شدند. نتایج به دست آمده موید این است که تغییر فضای کسب و کاری به عنوان شرایط علی، پدیده محوری شامل پیاده سازی تجارت اجتماعی، شرایط زمینهای شامل مقولههای فرهنگ کسب و کاری و خلاء های قانونی، شرایط مداخلهگر شامل خلاء های رفتاری، سرمایه اجتماعی و شرایط منابع کسب و کاری، راهبردها نیز قابلیت اعتماد بازارهای آنلاین و توسعه زیرساختهای فنی شناسایی شده و در نهایت پیامد های این پژوهش تقویت سهولت کسب و کارها و بهبود عملکرد فروش بوده است.
The main purpose of this research is to provide a model for implementing social commerce with regard to role of social capital among the Startups. The present research is a developmental and applied objective and is qualitatively based on the nature of the research. The statistical society is the social commerce community. Experts were identified by purposeful sampling and snowflake sampling, which, according to the adequacy of the data, were interviewed in total with 20 experts. The method of analysis and analysis was based on a systematic approach to data theory. The data were collected through a deep interview. The results show that changing the business environment as a causal condition is a key phenomenon, including the implementation of social commerce, the conditions of the field including the categories of business culture and legal gaps; the intervening conditions include the Behavioral gaps and social capital and business resource conditions, strategies have also identified the reliability of online markets and the development of technical infrastructure, and ultimately the consequences of this study have been to enhance business ease and improve sales performance.
Machine summary:
نتايج ، مؤيد اين است که تغيير فضاي کسب وکاري به مثابه شرايط علي ، پديده محوري شامل پياده سازي تجارت اجتماعي، شرايط زمينه اي شامل مقوله هاي فرهنگ کسب و کاري و خلاءهاي قانوني، شرايط مداخله گر شامل خلاءهاي رفتاري، سرمايه اجتماعي و شرايط منابع کسب وکاري، راهبردها نيز قابليت اعتماد بازارهاي برخط و توسعه زيرساخت هاي فني شناسايي شده و در نهايت پيامدهاي اين پژوهش تقويت سهولت کسب و کارها و بهبود عملکرد فروش بوده است .
هر چه ميزان ارتباط افزايش يابد، فرآيند انتقال اطلاعات و تجارب به واسطه بسترهايي که تجارت اجتماعي مهيا کرده است ، افزايش مييابد که اين امر باعث ميشود تجارت اجتماعي از سوي مصرف کننده ها مورد استقبال قرار گيرد و زمينه براي سرمايه گذاري شرکت ها در راستاي بهره گيري از اين پلتفرم در فضاي کسب و کاري کشور افزايش يابد.
Consumer benefit creation in online group buying: The social capital and platform synergy effect and the mediating role of participation Electronic Commerce Research and Applications.
Why users participate in online social networks, International Journal of e-Business Management, 4(1), 3-19.
A social commerce investigation of the role of trust in a social networking site on purchase intentions, Journal of Business Research, 71, 133-141.
The presenting of framework of organizational success in social commerce implementation, fourth international conference on management, Entrepreneurship and Economic Development,1-23.
An empirical investigation of information sharing behavior on social commerce sites International Journal of Information Management, 36(5), 686-699.