Abstract:
هدف اصلی تحقیق، بررسی اهمیت نسبی پایبندی به هویت فرهنگی در بروز تعلق خاطر کاری کارکنان بانک های دولتی استان قزوین می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۲۰۱ نفر انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی، تهیه نمودارها و جداول فراوانی استفاده گردید و برای آزمون فرضیه ها، ابتدا جهت آگاهی از نرمال بودن متغیرها از آزمون اسمیرنوف – کولموگروف استفاده شد، که مشاهده گردید متغیرها از توزیع نرمال برخوردارند و در این حالت با استفاده از آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق پرداخته شد و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای یافتن ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته و از تکنیک اهمیت نسبی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان می دهد ابعاد هویت فرهنگی با تعلق خاطر کاری رابطه معنی داری دارند. همچنین یافتهها حاکی از آن است که ابعاد هویت فرهنگی در بروز تعلق خاطر کاری دارای اهمیت نسبی یکسانی نیست.
The main purpose of this study is surveing the relative importance of adherence to
cultural identity in the occurrence of Belonging to work at State banks of Qazvin
province. The sample size was selected based on Morgan table 201 people and
questionnaire was used to collect information. The reliability of the questionnaire
was confirmed using Cronbach's alpha coefficient. To analyze the data,
descriptive statistics were used for classification, preparation of many graphs and
tables, and to test the hypotheses, first the Smirnov-Kolmogorov test was used to
know the normality of the variables, The risults showed that the variables have a
normal distribution. The hypotheses of the research were analyzed using
inferential statistics and Pearson correlation coefficient test was used to find the
relationship between independent and dependent variables and the technique of
relative importance was used. Findings show that the dimensions of cultural
identity have a significant relationship with belonging to work. The findings also
indicate that the dimensions of cultural identity are not of equal relative
importance in the occurrence of belonging to work.
Machine summary:
جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی، تهیه نمودارها و جداول فراوانی استفاده گردید و برای آزمون فرضیه ها، ابتدا جهت آگاهی از نرمال بودن متغیرها از آزمون اسمیرنوف – کولموگروف استفاده شد، که مشاهده گردید متغیرها از توزیع نرمال برخوردارند و در این حالت با استفاده از آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق پرداخته شد و از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای یافتن ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته و از تکنیک اهمیت نسبی استفاده شد.
هدف تحقیق حاضر بررسی اهمیت نسبی پایبندی به هویت فرهنگی در بروز تعلق خاطر کاری کارکنان بانک های دولتی استان قزوین می باشد.
جدول 8- آمار توصیفی تعلق خاطر کاری و مولفههای آن {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 4- یافته های تحقیق 4-1- آزمون کولموگروف-اسمیرنف برای تحلیل استنباطی ابتدا به آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته شده و سپس همبستگی وزنی متغیرهای مستقل را در متغیر وابسته به کمک نرمافزار R محاسبه شده است.
جدول 9- ضریب همبستگی بین مولفههای هویت فرهنگی و تعلق خاطر کاری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} (به تصویر صفحه مراجعه شود)** معنی داری آزمون در سطح معنی داری 01/0 نتایج جدول (9) نشان داد که بین ابعاد هویت فرهنگی با توجه به سطح معنی داری به دست آمده که کمتر از سطح معنی داری استاندارد 01/0 می باشد رابطه معنی داری وجود دارد.
نتایج نشان داد که بین ابعاد هویت فرهنگی و تعلق خاطر کاری رابطه معنی داری وجود دارد زیرا سطح معنی داری به دست آمده کمتر از سطح معنی داری استاندارد میباشد (01/0>p).