Abstract:
هدف پژوهش حاضر تاملی است برآموزش جهانی در دوران کرونا و تاثیر این ویروس بر کیفیت آموزشی و پیامدهایی است که به دنبال داشته است.روش پژوهش از نوع روش های غیر مخل و بصورت اسنادی و کتابخانه ای بوده است. هرچه جهان به طور فزاینده ای به هم پیوند می خورد، خطراتی که با آن روبرو می شویم نیز چنین خواهد شد. بیماری همه گیر COVID-۱۹ مرزهای ملی را یکی پس از دیگری دربرگرفته است.این بیماری بدون در نظر گرفتن ملیت ، سطح تحصیلات، درآمد و جنسیت بر افراد تاثیر گذاشته است. تحصیلات نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیش از ۱ میلیارد کودک به دلیل تعطیلی مدارس با هدف مهار شیوع COVID-۱۹ در معرض خطر رکود ذهنی هستند. برای ادامه یادگیری جهانی، کشورها برنامه های آموزش از راه دور را اجرا کرده اند. ۱۸۸ کشور (از آوریل ۲۰۲۰) ، در حال بررسی روش های جایگزین برای ارایه آموزش مداوم با استفاده از فن آوری هایی مانند اینترنت، تلویزیون و رادیو هستند؛ با این حال بسیاری از دانش آموزان در جهان - به ویژه آنهایی که در خانواده های فقیرتر هستند - دسترسی به اینترنت، رایانه های شخصی، تلویزیون یا حتی رادیو ندارند، این امر باعث تشدید نابرابری ها در امر آموزش خواهد شد.همچنین بی توجهی به حقوق و مزایای معلمان به ویژه کسانی که غیردولتی یا قرادادی هستند می تواند عامل فرسودگی شغلی،آسیب های روحی و روانی و ترک شغل در آینده را درجهان آموزش به دنبال داشته باشد. در نتیجه، بسیاری از افراد-دانش آموز و حتی معلمان- با خطر عدم بازگشت به مدرسه مواجه هستند و این امر سالها پیشرفت در آموزش و پرورش در سراسر جهان را خنثی می کند.
Machine summary:
در کشورهای با درآمد کم و متوسط این بحران با کاهش فرصت ها برای ادامه تحصیل بسیاری از کودکان ، جوانان و بزرگسالان در معرض آسیب پذیری - کسانی که در مناطق فقیرنشین یا روستایی زندگی می کنند ، دختران ، پناهندگان ، افراد دارای معلولیت و آوارگان اجباری - همراه بوده است .
در چارچوب این وضعیت جدید و چالش برانگیز یادگیری دیجیتال ناشی از COVID-19 و تعطیلی مدارس ، باید اطلاعات ،محتوی و داده های مورد نیاز تهیه شود تا خط مشی و عملکرد آموزش مشخص شود.
از آنجا که بسیاری از کشورها هنوز یک بیماری همه گیر که باعث ایجاد یک بحران اجتماعی و متعاقب آن تعطیلی مدارس شود را تجربه نکرده اند ، دانش محدودی در مورد نحوه مقابله با وضعیت فعلی و چالش های ناشی از یادگیری دیجیتال در این زمینه وجود دارد.
اثرات اخلال در آموزش و تعطیلی مدارس براثر ویروس کرونا، نشان داده است که تعطیلی مؤسسات آموزشی یک خطر بیشتر برای دختران است ، زیرا آنها در معرض انواع سوء استفاده ها، مانند خشونت خانگی و ازدواج های زودهنگام و اجباری UNICEF, “How involved are parents in their children’s learning?
org/en/topic/education/publication/ simulating-potential-impacts-of-covid-19-school-closures-learning-outcomes-a-set-of-global-estimates The United Nations World Food Programme (WFP) estimates that by the end of 2020 the number of people experiencing hunger will increase to 270 million, “Global Monitoring of School Meals During COVID-19 School Closures”, available at https://cdn.
با این حال ، برآوردها نشان دهنده پوشش متغیر است: آموزش از راه دور در کشورهای با درآمد بالا حدود 80-85 درصد را پوشش می دهد ، در United Nations, “Policy Brief: The Impact of COVID-19 on Women”, April 2020, available at https://www.