Abstract:
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری روایتی است و هدف از آن بررسی آموزش شیمی آلی با استفاده از بازی میباشد. در این مقاله یافتههای حاصل از تحقیق پژوهشگران در سالهای اخیر مورد بررسی قرار گرفته تا با تجزیه و تحلیل آنها یک جمعبندی کلی در این زمینه انجام شود. این مقاله در جستوجوی انگلیسی کلمات کلیدی آموزش، بازی و شیمی آلی در پایگاههای علمی انجام و از مقالات جدید برای این مطالعه استفاده شد. از دادههای مقالات برای نوشتن قسمت یافتههای این مقاله استفاده شد و یافتههای پژوهش شامل 5 بازی درباره آموزش مبحثهای مختلف شیمی آلی میباشد که درباره هر کدام از آنها به طور خلاصه توضیح داده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که درک مبحثهای شیمی با توجه به انتزاعی بودن آنها سخت است، ولی میتوان با اجرای بازیهای آموزشی همراه با تدریس، این درس را برای دانشجویان شیرین و لذتبخش کرد. همچنین این بازیها باعث افزایش کار مشارکتی بین دانشجویان شده و انگیزه آنها برای یادگیری را افزایش میدهد. در بقیه درسها نیز باید از بازیهای آموزشی استفاده کرد تا دانشجویان با علاقه و انگیزه بیشتری مفاهیم را یاد بگیرند.
This study is a narrative review study and its purpose to investigate the teaching of organic chemistry by using games. In this article, the findings of researchers in recent years are reviewed to analyze them and make a general conclusion in this area. This article was conducted in English search for keywords of education, games and organic chemistry in scientific databases and new articles were used for this study. The data of the articles were used to write the findings of this article and the research findings include 5 games about teaching different topics in organic chemistry, each of which is briefly described. The results show that it is difficult to understand the topics of chemistry due to their abstraction, but it is possible to make this lesson sweet and enjoyable for students by playing educational games along with teaching. These games also increase collaborative work among students and increase their motivation to learn. In other lessons, educational games should be used so that students can learn the concepts with more interest and motivation.