Abstract:
پارکینگ های شارژ خودروهای برقی به دلیل تجمیع تعداد زیادی از خودروها میتوانند امکان بهرهگیری مناسب از ظرفیت باتری خودروها را فراهم کنند. با این حال مکان و اندازه این پارکینگها، روی وضعیت شبکه توزیع تأثیرگذار خواهد بود. در این تحقیق، مدلی بر اساس برنامه ریزی خطی آمیخته با عدد صحیح جهت مکانیابی و تعیین ظرفیت بهینه پارکینگهای خودروهای الکتریکی با در نظر گرفتن قیود شبکه توزیع و الگوی حرکت خودروها بین نواحی مختلف شهری پیشنهاد شده است. در مدل مورد نظر اهداف سفرها، تعداد خودروها و زمان ورود و خروج آنها در نواحی مختلف با توجه به نوع سفر در نظر گرفته میشوند. محدودیتهای شبکه توزیع نیز با استفاده از معادلات خطی شده پخش بار لحاظ میگردند. هدف این مدل حداکثرسازی سود مالکان پارکینگها میباشد. مدل مورد نظر در یک سیستم توزیع با 37 شین که شامل چهار ناحیه مختلف از نظر نوع سفر خودروها میباشد، پیادهسازی شده است. نتایج بدست آمده، کارآیی مدل پیشنهادی برای مکانیابی پارکینگهای شارژ خودروهای برقی را نشان میدهد.
Abstract: Parking lots for electric vehicles (EVs) can make good utilization of the EVschr('39') battery capacity due to the large number of EVs. However, the location and size of parking lots will affect the distribution network condition. In this paper, a mixed-integer linear programming (MILP) model is proposed for locating and determining the optimal capacity of EVschr('39') parking lots considering the constraints of distribution network and the traffic pattern of different urban areas. In the proposed model, the purpose of trips, the number of EVschr('39'), and their arrival and departure time in different areas are considered. Distribution network constraints are also taking into account using linearized load flow equations. The objective of the model is maximizing the profit of parking owners. The model is implemented in a distribution system with 37 buses which includes four different areas in terms of EVschr('39') travel type. The results show the effectiveness of the proposed model for locating EVschr('39') parking lots.