Abstract:
دانش به عنوان مبنا و پایهی رقابت به شمار می آید اگر چه مطالعه دانش ریشه در تاریخ بشر
دارد اما تنها در دههی اخیر به عنوان امری حیاتی در توسعهی شرکت ها مطرح شده است.
امروزه سازمان ها دانش را منبعی با ارزش و استراتژیک میدانند. آنها بر این نظرند که مدیریت
صحیح سرمایه فکری و نقاط قوت در حفظ و به دست آوردن مزیت رقابتی کمک میکند.
سازمانها سرمایه گذاری سنگینی را در ایجاد سیستم های مدیریت دانش میکنند. آنها باید به
صورت استراتژیک منابع دانش و تواناییهای خود را بررسی کنند و همچنین به پیاده سازی
استراتژی دانش در جهت مزیت رقابتی پایدار بپردازند. در نهایت با پیاده سازی سیستم های
داخلی و خارجی مدیریت دانش، شرکتها میتوانند از مزایای رقابتی بیشتری در مدت زمان
طولانیتری بهرهمند شوند. توسعه منابع انسانی خبره از طریق فرایند مدیریت دانش با تسهیل
فعالیتها، برنامه ریزی استراتژیک و عامل تغییر سازمانی امری در موفقیت سازمان به شمار
میرود. تمایل مدیران سطوح مختلف، تیم های دانش سازمانی، زیر ساختارهای تکنولوژیکی و
ضمانت اجرایی از عوامل موفقیت پیاده سازی دانش و مدیریت دانش در سازمان است که در
این مقاله مورد کنکاش قرار گرفته است.
Knowledge is the fundamental basis of competition. Although the study of knowledge is as old as human history, it has decade as a crucial element of the industrial development of firms. Organization view knowledge as their most valuable and strategic resource. They believe in managing their intellectual resource and capabilities in order to become and remain competitive. They must strategically assess their knowledge resource and capabilities, and need to establish their knowledge strategy to sustain competitive advantage. Finally, implementing internal and external systems of knowledge management, companies could receive more competitive advantages in a long time. Developing Expert Human Resource through the process of facilitating knowledge management activities, strategic planning and organizational change is a key factor in the success of the organization. Desire different levels of managers, teams, organizational knowledge, technological Infrastructure are the key factors of success knowledge management in organizations that in this article have been deliberate.
24.