Abstract:
این پژوهش با هدف مقایسه نظم جویی شناختی هیجان و پرخاشگری در دانش آموزان با آموزش مجازی و حضوری اجرا شد. روش تحقیق از نوع علی مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان پاکدشت در سال تحصیلی 1400-1399 بودند. نمونه پژوهش 130 نفر از این دانش آموزان (65 نفر آموزش مجازی) و (30 نفر آموزش حضوری) بود، که به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و در ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: پرسش-نامه نظم جویی شناختی هیجان (2006)، پرسش نامه پرخاشگری باس و پری (1992). برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون t مستقل و به کمک نرم افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که نظم جویی سازگار شناختی هیجان در دانش آموزان با اموزش حضوری بیشتر از آموزش مجازی بود. همچنین میزان پرخاشگری در دانش آموزان با آموزش مجازی بیشتر از آموزش حضوری بود (05/0< P). بنابراین می توان نتیجه گرفت شرایط همه گیری کرونا ویروس و آموزش مجازی باعث مشکلات روان شناختی در دانش آموزان می گردد.
Machine summary:
کار 11 (2000) معتقد بود که درک دانش آموزان از یادگیری آنلاین به دلیل تجربیات گذشته منفی بوده است که منجر به ترک تحصیل زیاد و انگیزه کم دانش آموز می شود (مالتبی و ویتل 12 ، 20 > در شرایط آموزش مجازی، شامل کم تحرکی، عدم ارتباط با همسالان، انزوا و قرنطینگی اجباری که ناشی از همه گیری کووید-19 است، سلامت هیجانی و نظمجویی شناخ 13 n"/>n"/> فراگیران به عنوان عامل اصلی و بسیار مفید در اجرای موفقیتآمیز روشهای آموزش مجازی و از راه دور مدارس که در آن روابط حضوری معلم و دانش آموز تضعیف می Pratiwi, Yusuf Adams, Sumintono, Mohamed, Noor.
دانش آموزانی که رفتارهای پرخاشگرانه بالایی دارند، میزان بالایی 11 djustment"/>dju 12 rformance"/>rformance"/> پایین، غیبت از مدرسه، دخ Shea and Bidjerano Fernández Cruz Hasani Garnefski and Kraaij Stikkelbroek, Bodden, Kleinjan, Reijnders and van Baar Fernández De Rider, De Boer, Baker & Van Hooft Aggression Garnefski, Koopman, Kraaij & Cate García-Sancho, Salguero & Fernández-Berrocal.
لذا، با توجه به موارد فوقالذکر، این مطالعه به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که آیا نظم جویی شناختی هیجان و پرخاشگری در دانش آموزان با آموزش مجازی و حضوری تفا ؟ ش جامعه، نمونه و روش نم ی روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود.
General psychopathology Scale (GPS( جدول 2: آزمون کلموگرف اسمیرنوف برای بررسی فرض نرمال بودن متغیرها {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه اول- بین نظم جویی سازگار شناختی هیجان در دانش آموزان با آموزش مجازی و حضوری تفاوت وجود دارد.