Abstract:
امروزه برندها به عنوان مهم ترین دارایی کسب و کارها تلقی می شوند. برندها و شخصیت آن ها مبنایی هستند که مصرف کنندگان بر اساس آن ها، محصولات و خدمات مختلف را شناسایی و پیوند می دهند. ایجاد روابط پایدار با مصرف کنندگان هدف اصلی بازاریابی برای اکثر شرکت ها محسوب می شود؛ شرکت های موفق دارای روابط مستحکمی بین برند و مصرف کنندگانشان هستند، لذا روابطی که مصرف کنندگان با برندهای مختلف برقرار می کنند، اهمیت ویژه ای در بازاریابی برقرار کرده است. در جامعه مصرف کننده امروزی که امکان نشان دادن طرفداری برند برای مصرف کنندگان به آسانی وجود دارد، برای صاحبان بازار فهم رفتارهایی که منجر به انتخاب برند می شوند، مهم است. این مطالعه به شناسایی و درک متغیرهای کلیدی (ابعاد تصویر برند، ادراک برند، انتظار برند، عشق به برند و محبت به برند) پرداخته است؛ هم چنین در این مقاله به بررسی و تبیین عوامل موثر بر هماهنگی برند و مصرف کننده می پردازد و ادبیات موجود در این زمینه را مورد مداقه قرار می دهد.
Today, brands are considered as the most important assets of businesses. Brands and their personalities are the basis on which consumers identify and link different products and services. Establishing lasting relationships with consumers is the main goal of marketing for most companies; Successful companies have strong relationships between the brand and their consumers, so the relationships that consumers establish with different brands are of particular importance in marketing. In today's consumer society, where it is easy for consumers to show brand advocacy, it is important for marketers to understand the behaviors that lead to brand choice. This study identifies and understands the key variables (brand image dimensions, brand perception, brand expectation, brand love and brand passion); Also in this article, it examines and explains the factors affecting brand and consumer congruence and examines the existing literature in this field.
Machine summary:
به طورکلی میتوان اهمیت و ضرورت موضوع را به این صورت شرح داد: که شرکتها و برندهای آنها باید بستری را فراهم کنند تا هم بتوانند پاسخگوی انتظارات و نیازهای مصرفکنندگان باشند و هم از این طریق عشق و احترام آنها را کسب کنند؛ چرا که رضایت و وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب میشود؛ در نتیجه مط Pawle & Cooper Cho et al Shimp & Madden Caroll & Ahuvia Brand Love Albert et al Passion Self-Congruity Dreams Memories Pleasure Attraction Uniqueness Beauty Declaration of Affect Pieters et al روابط بین برندها و مصرفکنندگان هدف نهایی بسیاری از شرکتها میباشد که به دنبال ساختن پیوندهایی پایدار و سودآور با مشتریان خود هستند که ایجاد چنین روابط مطلوبی میتواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد از جمله: افزایش سهم بازار و تبلیغات دهان به دهان مثبت کاهش هزینههای بازاریابی کاهش حساسیت نسبت به افزایش قیمتها ایجاد موانعی برای ورود رقبا لازم به ذکر است که بین برخی از شرکتها در این زمینه رقابت شدیدی وجود دارد، غافل از آنکه این رقابت پایانناپذیر است؛ بنابراین لازم است شرکتها نقاط ضعف و تهدیدات را شناسایی و ارزیابی کرده تا بتوانند ضعفها را به قوت و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و با تمرکز بر نقاط کلیدی رابطه بین برند و مصرفکننده از طریق افزایش سهم بازار، افزایش تولید و کاهش هزینههای بازاریابی سود خود را افزایش دهند و به وسیله اشتغالزایی و افزایش تولیدملی، به توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی کنند.