Abstract:
امروزه هر سازمان نیازمند به یک نقشهای است که از طریق آن بتواند جایی را که میخواهد به آنجا برود را علامت بزند و نشان دهد که چطور باید به آنجا برسد. هدف از این پژوهش بررسی استراتژی ها و نقشه های اجرایی ورزش در فدراسیون قایقرانی کشور بود. پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی - تحلیلی و از منظر هدف کاربردی بود و در حوزة مطالعات راهبردی قرار دارد که به صورت مطالعه موردی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را رئیس، نواب رئیس و دبیران سابق و کنونی فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران، کلیه روسا و دبیران هیئتهای قایقرانی استانها شامل میشوند. روش نمونهگیری کل شمار (سرشماری) به تعداد 369 نفر بودند. در روش اجرای تحقیق برای تعیین منظرهای کارت امتیاز متوازن محقق پس از جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از ادبیات پیشینه، کتب و نشریات موجود از نظر اعضاء شورای راهبری استفاده نمود. براساس یافته های تحقیق، راهبردهای درآمدزایی، بازاریابی و تنوع بخشی به منابع مالی فدراسیون در منظر مالی، راهبرد های تبلیغ، ترویج و بهره مندی از ظرفیت رسانه ای و فناوری های نوین در منظرمشتری، توسعه مشارکت هیات ها و کمیته تحقیق و گسترش برنامه ریزی، طراحی نظام یکپارچه رویدادهای ورزشی در سطوح درون استانی، درمنظر فرآیند های داخلی و راهبرد های، تحکیم و تقویت نهضت داوطلبی، در منظر یادگیری و رشد چیدمان گردید.
AbstractEvery organization today needs a map through which it can mark where it wants to go and show how to get there. The purpose of this study was to review the strategies and executive plans of sports in the country's sailing federation. The research was a descriptive-analytical research from the perspective of applied purpose and is in the field of strategic studies which was conducted as a case study. The statistical population of the study includes the president, vice president and former and current secretaries of the Sailing Federation of the Islamic Republic of Iran, all heads and secretaries of the provincial sailing boards. The sampling method was 369 people. In the research method, to determine the perspectives of the balanced scorecard, the researchers, after gathering the required information, used them existing literature, books and publications from the point of view of the members of the steering council. Based on the research findings, revenue generation strategies, marketing and diversification of the federation's financial resources in financial terms, advertising, promotion and use of media capacity in customer perspective, development of staff participation and research and planning expansion The design of an integrated system of sporting events at the provincial level, in terms of internal strategies, consolidation and strengthening of the volunteer movement, was arranged in terms of learning and growth.