Abstract:
هدف تحقیق حاضر پیش بینی جرأت ورزی بر اساس کنترل عواطف و اضطراب اجتماعی با نقش میانجیگری ذهن اگاهی در دانشجویان دختر پلیس بود. پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دختر پلیس مشغول به تحصیل (1399-1400) بود. در تعیین حجم نمونه 216 دانشجو با استفاده ازفرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده صورت انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های پژوهش شامل مقیاس ذهن آگاهی(2003)، پرسشنامه اضطراب اجتماعی(2000)، پرسشنامه کنترل عواطف(1997)، پرسشنامه جرات ورزی کاتلر و گیورا استفاده شد. جهت آزمون فرضیه ها، روش معادلات ساختاری بکار گرفته می شود. نرم افزارهای مورد استفاده در این پژوهش SPSS نسخه 22 و Smart pls نسخه 2 می باشد .نتیجهگیری: نتیجه تحقیق نشان داد جرأت ورزی بر اساس کنترل عواطف و اضطراب اجتماعی با نقش میانجیگری ذهن اگاهی در دانشجویان دختر پلیس قابل پیش بینی است. باتوجه نتیجه تحقیق پیشنهاد می شود. در مراکز دانشگاه و آموزشی مرتبط با دانشجویان زن پلیس بر آموزش های مرتبط با کنترل عواطف ، اضطراب اجتماعی، میانجیگری ذهن آگاهی به منظور افزایش جرات ورزی آنها تاکید شود.
The aim of the present study was to predict assertiveness based on controlling emotions and social anxiety with the mediating role of mindfulness in female police students. The research was descriptive-correlational. The statistical population of the study included female police students. 216 students were randomly selected using the Cochran's face formula. Data collection tools including Mindfulness Scale (2003), Social Panic Questionnaire (2000), Emotion Control Questionnaire (1997), Cutler and Giura Daring Questionnaire were used. To test the hypotheses, the method of structural equations is used. The software used in this research is SPSS version 22 and Smart pls version 2. . The results showed that assertiveness can be predicted based on controlling emotions and social anxiety with the role of mindfulness mediation in female police students. According to the research results, it is recommended. In university and educational centers related to female police students, emphasis should be placed on training related to emotion control, social anxiety, and mindfulness mediation in order to increase their courage.