Abstract:
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش ترکیبی زبان فارسی به خارجیان است. نخست به بررسی مدل های موجود آموزش ترکیبی پرداخته شد و فعالیت های یاددهی- یادگیری در آموزش ترکیبی زبان مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه ویژگی های زبان آموزان، مدرسان، محتوا، رسانه های آموزشی و ارزشیابی مورد توجه واقع شد. سپس چالش های آموزش ترکیبی معرفی شده و در نهایت مدل پیشنهادی آموزش ترکیبی زبان فارسی به خارجیان معرفی شد و با استفاده از نظر متخصصان دو حوزه زبانشناسی و آموزش از دور، اعتبار مدل مورد تایید قرار گرفت. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش ترکیبی زبان فارسی به خارجیان است. نخست به بررسی مدل های موجود آموزش ترکیبی پرداخته شد و فعالیت های یاددهی- یادگیری در آموزش ترکیبی زبان مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه ویژگی های زبان آموزان، مدرسان، محتوا، رسانه های آموزشی و ارزشیابی مورد توجه واقع شد. سپس چالش های آموزش ترکیبی معرفی شده و در نهایت مدل پیشنهادی آموزش ترکیبی زبان فارسی به خارجیان معرفی شد و با استفاده از نظر متخصصان دو حوزه زبانشناسی و آموزش از دور، اعتبار مدل مورد تایید قرار گرفت.
The purpose of this study is offering a blended learning model for Persian language to foreigners. First, the existing models of bleanded learning were studied and teaching-learning activities in blended learning language were studied, then the characteristics of learners, teachers, content, educational media and evaluation were considered. Then the challenges of bleande learning education were introduced and finally the proposed model of bleanded learning Persian language was introduced to foreigners and the validity of the model was confirmed by using the opinions of experts in the fields of linguistics and distance education.The purpose of this study is offering a blended learning model for Persian language to foreigners. First, the existing models of bleanded learning were studied and teaching-learning activities in blended learning language were studied, then the characteristics of learners, teachers, content, educational media and evaluation were considered. Then the challenges of bleande learning education were introduced and finally the proposed model of bleanded learning Persian language was introduced to foreigners and the validity of the model was confirmed by using the opinions of experts in the fields of linguistics and distance education.