Abstract:
حفاظت از دریا یکی از اهداف اصلی توسعه پایدار است که توسط سازمان ملل متحد طراحی شده است. به طور خاص، هدف 6. 3 - آب پاک و بهداشت - دفاع میکند که نشت مواد خطرناک و آلاینده باید از بین برود. این اصل در حقوق دریایی ذاتی است زیرا نجات دریایی نهتنها به کشتیها و محمولهها بلکه به محیط زیست دریایی نیز مربوط میشود. از زمان حادثه توری کنیون در سال 1967، نفت خام ریخته شده در مرکز توجه سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) قرار گرفته است. امروزه، IMO دامنه کاربرد خود را به تهدیدهای جدید مانند انتشار گازهای آلاینده گسترش داده است. آخرین استراتژی تائید شده آن IMO 2020 است که بر کاهش انتشار گوگرد توسط کشتیها متمرکز است. از اول ژانویه 2020 به اجرا درآمد و به یکی از اقدامات موثر برای به حداقل رساندن انتشار گوگرد در جو و بهبود شرایط محیطی، نهتنها در دریا، بلکه در مناطق ساحلی و داخلی تبدیل شد.
Machine summary:
به طور خاص ، حادثه Torrey Canyon نقطه عطف در مفهوم نجات دريايي محيطي را فرض ميکند (٢٠١٧ ,ndez and Romero Matuten MelePendo)؛ بنابراين ، نجات دريايي براي اولين بار محيط زيست و آلودگي را در مرکز قرار داده است .
اگرچه LOF استناد به بند SCOPIC يا غرامت ويژه ماده ١٤ کنوانسيون ١٩٨٩ را مجاز ميداند، اما همچنان بر اساس اصل عدم درمان بدون پرداخت است ؛ بنابراين ، اگر نجات زيست محيطي اتفاق بيفتد، ترديدهايي در مورد دريافت پاداش عادلانه براي نجات دهندگان وجود دارد.
جديدترين استراتژي: ٢٠٢٠ IMO گوگرد و محيط زيست نجات دريايي تنها استراتژي طراحي شده توسط سازمان بين المللي دريانوردي براي حفاظت از محيط زيست نبوده است .
گازهاي گلخانه اي فراموش نشده اند؛ بنابراين ، ٢٠٢٠ IMO تنها استراتژي طراحي شده توسط اين سازمان بين المللي براي حفاظت از محيط زيست نيست .
Brice, Brice on Maritime Law of Salvage, Sweet & Maxwell, London (2011), Google Scholar.
Chium, The Challenges to Lloyd’s Open Form Salvage Contract – From a shipowner’s Perspective [WWW Document], Gard (2020), URL, http://www.
B. Anderson, Environmental salvage – Plus ça change …?, Journal of International Maritime Law, 18 (2012), pp.
Chestney, Ship Owners Worry about Clean Fuel Bill as Ports Ban “Scrubbers” [WWW Document], Reuters (2019), URL, https://es.
H. Liang, Filipino Shipowners Association Says Domestic Owners Not Ready for IMO 2020 [WWW Document], Seatrade Maritime News (2019), URL, https://www.
Miller, Coronavirus Is Decimating IMO 2020 Ship-Scrubber Savings [WWW Document], Benzinga Newswires (2020), URL, https://www.