Abstract:
محیط کسب و کار امروز بشدت تحت تاثیر رقابت میان شرکتها و تغییرات سریع تکنولوژی و تغییر مداوم خواسته ها و نیازهای مشتریان است. امروزه شرکتها به منظور موفقیت در بازار و افزایش فروش، نیازمند طراحی و اتخاذ استراتژیهایی هستند تا بهتر بتوانند نسبت به رقبا، رضایت مصرف کنندگان را تامین کنند. پژوهش حاضر در پی بررسی جهت گیری بازارگرایی، گرایش به فناوری و بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد ارتباط با مشتری در زمینه شرکت های صنعتی شهر ساری است. روش تحقیق پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمع آوری داده ها از مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شرکتهای صنعتی شهر ساری میباشد. روش نمونه گیری، تصادفی ساده میباشد. مدل پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS تحلیل شد. یافته ها نشان میدهد که بازارگرایی و گرایش به فناوری؛ به قابلیت بازاریابی الکترونیکی منتهی میشود به طوریکه این قابلیت بر عملکرد ارتباط با مشتری شرکتها تاثیر مثبتی دارد.
Machine summary:
دوماهنامه مطالعات کاربردي در علوم مديريت و توسعه سال هفتم ، شماره ١ (پياپي : ٣٥)، فروردين ١٤٠١ بررسي جهت گيري بازارگرايي، گرايش به فناوري و بازاريابي الکترونيکي بر عملکرد ارتباط با مشتري در زمينه شرکت هاي صنعتي شهر ساري ٣ تاريخ دريافت : ١٤٠٠/١٢/١٨ عليرضا داداشي جو کندان ١*، مجيد فتاحي ٢، عليرضا غفاري ، تاريخ پذيرش : ١٤٠١/٠١/٢٠ 4 سيد مقداد موسوي ازني کد مقاله : ٢٨٥٥٠ چکـيده محيط کسب و کار امروز بشدت تحت تاثير رقابت ميان شرکت ها و تغييرات سريع تکنولوژي و تغيير مداوم خواسته ها و نيازهاي مشتريان است .
پژوهش حاضر در پي بررسي جهت گيري بازارگرايي، گرايش به فناوري و بازاريابي الکترونيکي بر عملکرد ارتباط با مشتري در زمينه شرکت هاي صنعتي شهر ساري است .
حال اين سوال را مي توان مطرح کرد که تاثير و جهت گيري بازارگرايي، گرايش به فناوري و جهت گيري بازاريابي الکترونيکي بر عملکرد ارتباط با مشتري در زمينه شرکت هاي صنعتي شهر ساري چگونه است ؟ ٢- مباني نظري ٢-١- بازارگرايي تحقيقات حوزه بازارگرايي با مطالعات نارور و اسلاتر (١٩٩٠) و کهلي و جاورسکي (١٩٩٠) آغاز شد.
جدول (١) نتايج آزمون نرمال بودن متغيرها متغير مقدار آزمون (کولموگروف - اسميرنوف ) سطح معني داري نتيجه فرضيه بازارگرايي 0/826 ٠/٥٠٣ نرمال گرايش به فناوري 1/123 ٠/٠٦٣ نرمال قابليت بازاريابي الکترونيکي 0/975 ٠/٠٥٤ نرمال عملکرد ارتباط با مشتري 1/004 ٠/٢٦٥ نرمال ٦-٢- آزمون تائيد ساختار عاملي مدل مفهومي پژوهش جهت ارزيابي مدل آزمون شده از شاخص هاي مرتبط استفاده شده است .