Abstract:
بازاریابی بصری یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است که خرده فروشان از آن برای جذب مشتری به فروشگاه ها استفاده میکنند. یک روش بصری برای نشان دادن جذابیت نام تجاری و ویژگیهای برجسته و منحصربه فرد فروشگاه به مشتریان است .
رفتار خرید آنی مصرف کننده از مباحث اصلی بازاریابی است . این واقعیت کـه خریـد می - تواند به دلایل مختلفی به جز نیاز انجام گیرد به بازاریابان کمک میکند کـه درک بهتـری از رفتارهای مصرف کنندگان به دست آورند. مطالعه ی این رفتار به فهم این موضوع کمک میکند که چرا مصرف کننده در زمان خرید، رفتار خاصی از خود نشان میدهد.
بازاریابی بصری به تحمیل ایده ها نمیپردازد بلکه به مشتریان کمک میکند که سبک شخصی خودشان را بیان کنند. بنابراین بازاریابی بصری عامل مهمی است که توجه مشتریان را نسبت به محصولات فروشگاه جذب میکند و آن ها را به خرید آنی ترغیب میکند. یک استراتژی بازاریابی بصری موثر به خرده فروشان کمک میکند تا از رقبا جلوتر باشند.
Machine summary:
نقش بازاريابي بصري در رفتار خريد آني نادره السادات نجفي زاده ١، زهرا مراديان ٢، مهدي نبوي زاده ٣ ١ عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي اراک ٢ دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني ـ بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي اراک ٣ دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني ـ بازاريابي، دانشگاه آزاد اسلامي اراک چکيده بازاريابي بصري يکي از مهم ترين روش هاي بازاريابي است که خرده فروشان از آن براي جذب مشتري به فروشگاه ها استفاده ميکنند.
خرده فروشان با هدف ايجاد يک محيط تجاري جذاب که بر احساسات و رفتار خريداران در فروشگاه تأثير ميگذارد، از ترکيبات مختلف عناصر بازاريابي بصري استفاده ميکنند.
[٢] شباهت کالا در دسته بنديهاي مختلف محصول باعث ميشود تا صنعت از بازاريابي بصري براي بهبود مطلوبيت محصول استفاده کند، محصولات خود را متمايز کند و رفتار خريد آني مشتريان را افزايش دهد و مزيت متمايز براي خرده فروشان فراهم آورد.
[٣] از آنجا که مشتريان دنياي رقابتي امروز خواستار تمايز پيشنهادهاي بازار هستند و تمايز در کالاها و فضاي خريد چيزي است که مشتري امروز انتظار دارد، هنگاميکه يک مصرف کننده ميخواهد يک محصول را خريداري نمايد اولين چيزي که براي او جلب توجه ميکند عناصر بصري محصول ميباشد.
[٢] بنابراين بازاريابي بصري ارائه مؤثر محصولاتي است که مشتريان را تحت تأثير قرار ميدهد به اين معني که محصول مناسب را در زمان مناسب به مشتري مناسب عرضه ميکند.
The impact of visual merchandising on impulse buying behavior of consumer: a case from Central Mall of Ahmedabad India.
Visual Merchandising: (A Study on Consumer Impulsive Buying Behaviour in Greater Visakhapatnam City).