Abstract:
هدف این پژوهش تاثیر آموزش ذهن آگاهی بر پرخاشگری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان شهرستان لردگان هستند
میباشد، پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون همراه با گروه کنترل است . نمونه این پژوهش شامل ٣٠
نفر از دانش آموزان مدرسه ١٣ابان چله گاه میباشد که به طور در دسترس انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش
(١٥نفر) و کنترل (١٥) نفر گمارده خواهند شد. بر روی گروه آزمایش ٨ جلسه ذهن آگاهی انجام گرفت . ابزار گردآوری
اطلاعات شامل پرسشنامه پرخاشگری باس و پریو پرسشنامه اضطراب کودکان و نوجوانان (5-YAM) میباشد که روایی
پرسشنامه توسط متخصصین و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفا کرونباخ ٠/٨١ به دست آمده است که در مجموع قابل قبول
میباشد و برای تحلیل داده از آزمون تحلیل کواریانس یک متغیری استفاده شده است . نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ،
ذهن آگاهی بر پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان اثرگذار است .
Machine summary:
اين پژوهش کاربردي و نيمه آزمايشي از نوع گروه آزمايش با گروه کنترل بوده است جامعه آماري پژوهش دانش آموزان مدرسه ١٣ آبان چله گاه شهرستان لردگان بوده و ٤٠ دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شد.
نتايج حاصل از تحقيق نشان داد آموزش گروهي بازي درماني بر کاهش استرس دانش آموزان لردگان اثرگذار است .
رضايي (١٣٩٧) پژوهشي با عنوان اثربخشي بازي درماني برکاهش کمرويي کودکان انجام داد در ايـن پـژوهش تجربـي از نـوع پيش آزمون پس آزمون با گروه کنترل تعداد ٣٠ کودک پيش دبستاني که در مراکـز پـيش دبسـتاني در سـال تحصـيلي ٥٩ ٥٩ مشغول به آموزش بودند با توجه به نتايج به دست آمده ميتوان گفت که بازي درماني بر کاهش کمرويي اثرگذار است .
روش تحقيق اين پژوهش کاربردي و نيمه آزمايشي از نوع گروه آزمايش با گروه کنترل بوده است جامعه آماري پژوهش دانش آموزان مدرسـه ١٣ آبان چله گاه شهرستان لردگان بوده و ٤٠ دانش آموز به عنوان نمونه انتخـاب شـد.
, & Kunze 2 Göbl 548 يافته ها فرضيه پژوهش : آموزش گروهي بازي درماني بر استرس دانش آموزان شهر لردگان اثرگذار است .
نتايج بازي فرآيندي چندبعدي که در خدمت تکامل و رشد کودک است و مي تواند راهي جهت تخليه انـرژي هـاي درونـي کـودک باشد و راه را براي يادگيري او هموارتر سازد؛ و منجر به رشد اجتماعي و بهبود مهارت هاي ارتباطي کودک شود هدف پژوهش حاضر تأثير بازي درماني بر کاهش استرس دانش آموزان لردگان بود.