Abstract:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی و مدیریت کلاس در بر حافظه فعال و حرکات کلیشهای، دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال طیف پیش فعالی و کنترل کلاس آموزشی میباشد. در این مقاله از روش کتابخانهای استفاده شده است و سعی شده به مطالب مهم، حافظه فعال و حرکات کلیشهای در طیف اختلال پیش فعالی بیشتر پرداخته شود. به این دلیل که مشکلات زیادی این اختلال در دانش آموزان ابتدایی به وجود اورده است و در سالهای اخیر در دانش آموزان ابتدایی رو به افزایش است و نیز علت واحدی برای این بیماری وجود ندارد تا از آن پیشگیری کرد؛ پس باید این مشکلات را شناسایی و در جست و جو راه حل مناسب برای برطرف کردن این مشکلات باشیم تا بتوانیم این اختلال را کنترل کنیم. یکی از مهمترین این مشکلات حرکات کلیشهای در دانش آموزان طیف پیش فعال میباشد که خود باعث اختلال در توجه و تمرکز، رشد شناختی و همچنین آسیبهایی در عملکرد اجتماعی و مهارتهای ارتباطی میشود که در فعالیتهای روزمره از بازی گرفته تا فعالیتهای تحصیلی دانش آموزان مداخله میکند؛ پس از آنجا که یکی از وظایف حافظه فعال هدایت انجام فعالیتهای روزمره ازقبیل پیگیری دستورات، محسابات ذهنی و حل مسئله میباشد، این حرکات کلیشهای میتواند به تنهایی بر عملکرد حافظه فعال نیز تاثیرگذاشته و اختلال ایجاد کند. درمانهای متفاوتی برای این اختلال و کنترل آن ارائه شده است اما در این مقاله به تاثیر مشاوره درمانی بر این افراد اشاره میکند.
Machine summary:
يکي از مهم ترين اين مشکلات حرکات کليشه اي در دانش آموزان طيف پيش فعال مي باشد که خود باعث اختلال در توجه و تمرکز، رشد شناختي و همچنين آسيب هايي در عملکرد اجتماعي و مهارت هاي ارتباطي مي شود که در فعاليت هاي روزمره از بازي گرفته تا فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان مداخله مي کند؛ پس از آنجا که يکي از وظايف حافظه فعال هدايت انجام فعاليت هاي روزمره ازقبيل پيگيري دستورات ، محسابات ذهني و حل مسئله ميباشد، اين حرکات کليشه اي مي تواند به تنهايي بر عملکرد حافظه فعال نيز تاثيرگذاشته و اختلال ايجاد کند.
با توجه به اينکه اين اختلال درسال هاي اخير رو به افزايش است پس بايد مشکلات اين طيف را شناسايي کرده و راه حل مناسبي براي آن ها پيدا کنيم پس در اين مقاله بيش فعالي دانش آموزان را مورد بررسي قرار داده است زيرا يکي از روش هاي درماني مهم در درمان بيماران مبتلا به اختلالات شديد رواني و يکي از روش هاي درماني ثابت براي بسياري از اختلالات خلقي مي باشد،اين درمان با مشاوره درماني در به صورت طبيعي طبيعي از طريق پوست سر پتانسيل عمل هم زمان در تعداد زيادي از نورون ها ايجاد ميکند.
ممکن است حرکت بيش از حد (رفتار هايپرکينتيک ) اغلب با بزرگتر شدن کودک کاهش يابد و يا در دوره نوجواني کاملا از بين برود وليکن بقيه علائم به صورت اضطراب ، عدم توجه و بيقراري و سرگرداني ، عدم ارتباط درست در تعامل با اطرافيان غالبا تا آخر عمر در صورت درمان نشدن فرد بيمار با او خواهد ماند(جک و همکاران ٢٠٠٦) ١- افراد غالبا بي توجه : براي اين گروه بيماران بايست تاکيد کرد که براي آن ها دشوار است که يک کار را برنامه ريزي و سازماندهي نمايند.