Abstract:
هدف از تحقیق حاضر، موانع ورود حامیان مالی به مسابقات ورزش قهرمانی دانشآموزان در استان مازندران از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی بود. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی است و به صورت میدانی انجام شده است. جامعهی آماری تحقیق، تعداد 58 نفر کارشناس مسئولان تربیتبدنی شهرهای استان و 1593 نفر معلم تربیتبدنی بودند و بر اساس جدول مورگان تعداد 310 نفر از معلمین به صورت تصادفی خوشهای و تمامی کارشناس مسئولان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه بازبینی شده رجبی (1388)، استفاده شد. به منظور تحلیل استنباطی برای نرمال بودن دادههای تحقیق از آزمون کولموگراف - اسمیرنوف و برای بررسی فرضیههای تحقیق از آزمون تی تک نمونهای، آزمون فریدمن و از آزمون تی مستقل برای تعیین تفاوت بین متغیرها از نرمافزار 22SPSS در سطح 05/0≥α استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی بین تمامی موانع مورد بررسی (مدیریتی - تبلیغاتی، ارتباطی - محیطی، اقتصادی - اجتماعی) بر عدم تمایل شرکتها به عنوان حامیان مالی ورزش تاثیر دارد. بین تمامی موانع مورد بررسی و حمایت مالی از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی تفاوت وجود دارد. با توجه به اولویتبندی متغیرهای متغیرها از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی به ترتیب مانع اقتصادی - اجتماعی در اولویت اول، مانع مدیریتی - تبلیغاتی در اولویت دوم و مانع ارتباطی - محیطی در اولویت سوم به عنوان موانع حامیان مالی در ورزش دانشآموزی رتبهبندی شدند.
The purpose of this study was to Survey of entry barriers sponsor for student's championship sports in the Mazandaran province from the Physical Education Chief Experts & PE teachers. The research method was descriptive correlational research, carried out in the field. The study, of 58 officers in the Mazandaran province and 1,593 physical education teachers and physical education teachers on the basis of Morgan 310 randomly and all the officers were chosen as samples. To gather information, was used the revised questionnaire Rajabi (2009). According to comprehensive analysis Kalmogorov– Smiranov test for normality of research data and research to examine the hypothesis-one-sample t-test, Friedman test and independent t-test to determine the difference between the variables of the application SPSS22 at α≤0.05 was used. The results show that the officers and teachers of physical education from the perspective of all obstacles review (Managerial-Advertising, Environmental-Communication, Economic-Social) impact exercise has on the unwillingness of companies as sponsors. Among all barriers to study and financial support from the perspective of physical education officers and teachers there. According to prioritize variables, variables from the perspective of physical education officers and teachers were ranked in order of economic-socio barrier in the first place, to prevent managerial-advertising second priority and the third priority is to prevent environmental-communication barriers in the sponsor for students championship sports.
Machine summary:
یافتههای پژوهش نشان میدهد که از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی بین تمامی موانع مورد بررسی (مدیریتی - تبلیغاتی، ارتباطی - محیطی، اقتصادی - اجتماعی) بر عدم تمایل شرکتها به عنوان حامیان مالی ورزش تأثیر دارد.
حمايت مالي ورزشي ميتواند فروش را افزايش دهد، -Olkkonen - O’Reilly - Ivarsson & Johnson - Seguin - Kimberly & Lambrecht - Van Heerden - Schreiber را تغيير دهد، آگاهيها را بالا برد و روابط با مشتريان را دائمي سازد.
بحث و نتیجهگیری نتیجه نشان داد از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی موانع مدیریتی - تبلیغاتی بر عدم تمایل شرکتها به عنوان حامیان مالی ورزش تأثیر دارد.
نتیجه نشان داد از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی موانع اقتصادی - اجتماعی بر عدم تمایل شرکتها به عنوان حامیان مالی ورزش تأثیر دارد.
با توجه به اولویتبندی متغیرهای متغیرها از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی به ترتیب مانع اقتصادی - اجتماعی در اولویت اول، مانع مدیریتی - تبلیغاتی در اولویت دوم و مانع ارتباطی - محیطی در اولویت سوم به عنوان موانع حامیان مالی در ورزش دانشآموزی رتبهبندی شدند.
با توجه به اولویتبندی متغیرهای متغیرها از دیدگاه کارشناس مسئولان و معلمین تربیتبدنی به ترتیب مانع اقتصادی - اجتماعی در اولویت اول، مانع مدیریتی - تبلیغاتی در اولویت دوم و مانع ارتباطی - محیطی در اولویت سوم به عنوان موانع حامیان مالی در ورزش دانشآموزی رتبهبندی شدند.
مرور متغیرهای این عامل نشان میدهد عدم توجه به پخش صحیح و واضح علائم تبلیغاتی حامیان توسط رسانهها، انتقال ضعیف پیام تجاری شرکت از طریق ورزش و کارآمد نبودن حمایت ورزشی برای دستیابی به بازارهای هدف مهمترین موانع از دیدگاه شرکتها بوده است که با تحقیق حاضر نیز همخوانی دارد.