Abstract:
پژوهش حاضرباهدف بررسی تعیین تاثیرابعاد اثربخشی تبلیغات مبتنی بروب (بنرهای تبلیغاتی روی وب) برتمایل به مصرف خدمات فرهنگی و یا تغییرنگرش افرادازطریق گرایش به تبلیغ دربین دانشجویان دانشگاه اصفهان انجام گردید. روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی وازحیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته علوم انسانی دانشگاه اصفهان درسال 99-98 که تعداد آنها برابربا 1647 نفر دانشجوی دختر و1464 نفردانشجوی پسر میباشد که ازاین تعداد با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران 642 نفربا استفاده از روش هدفمند وابسته به معیاربه عنوان نمونه انتخاب گردیدند. تجزیه وتحلیل دادههای پژوهش دردوسطح توصیفی توصیفی با استفاده از آمارههایی همچون میانگین وانحراف معیارودراستنباطی بااستفاده ازآمارههایی همچون مدل معادلات ساختاری، تحلیل واریانس توسط نرم افزارهای لیزرل و اس پی اس اس صورت پذیرفت. یافتههای حاصل ازفرضیههای پژوهش نشان داد که ابعاداثربخشی تبلیغات مبتنی بروب برتمایل به مصرف خدمات فرهنگی ویاتغییرنگرش افرادازطریق گرایش به تبلیغ، موثراست.
The aim of this study was to determine the effect
of the dimensions of effectiveness of advertising
based on advertising (web banners) on the desire
to use cultural services or change people's
attitudes through the tendency to advertise among
students of the University of Isfahan. University
of Isfahan Humanities in the year 99-98, the
number of which is equal to 1647 female students
and 1464 male students, of which 642 people
were selected as a sample using Cochran's
sampling formula using a criterion-dependent
method. Data analysis The research was
conducted at the descriptive level using
descriptive statistics such as mean and standard
deviation and inferential deviation using statistics
such as structural equation modeling, analysis of
variance by LISREL and SPSS software.
Consumption of cultural services or change of
attitude of people through the tendency to
advertise is effective.