Abstract:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تنوع غذایی بر میزان یادگیری دروس عملی و نظری دانش آموزان پایه ششم شهر ازنا در سال تحصیلی 401-400 انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی ار نوع علی – مقایسه ای میباشد. جامعه آماری آن کلیه دانش آموزان پایه ششم شهر ازنا استان لرستان به تعداد 251 نفر میباشد که از طریق جدول کرجسی و مورگان، تعداد 148 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفت. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد کربوهیدراتها، پروتئینها و چربیها بر میزان یادگیری دروس عملی و نظری دانش آموزان موثر است. پس میتوان گفت تنوع غذایی بر میزان یادگیری دروس عملی و نظری دانش آموزان پایه ششم شهر ازنا موثر است.
Machine summary:
کارشناس رياضي چکيده پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير تنوع غذايي بر ميزان يادگيري دروس عملي و نظري دانش آموزان پايه ششم شهر ازنا در سال تحصيلي ٤٠١-٤٠٠ انجام گرفته است .
آيا کربوهيدرات ها بر ميزان يادگيري دروس عملي موثرند؟ جدول ٣ – تجزيه و تحليل سوال شماره ٢ (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به جدول ٣، چون در سطح اطمينان %٩٥ و خطاي اندازه گيري %٥=α با درجه آزادي ١٤٧=df سطح معناداري ٠.
آيا پروتين ها بر ميزان يادگيري دروس نظري موثرند؟ جدول ٤ – تجزيه و تحليل سوال شماره ٣ (به تصویر صفحه رجوع شود) ٠٠٠ با توجه به جدول ٤، چون در سطح اطمينان %٩٥ و خطاي اندازه گيري %٥=α با درجه آزادي ١٤٧=df سطح معناداري ٠.
سوال اصلي پژوهش : آيا تنوع غذايي بر ميزان يادگيري دروس نظري (رياضي) و عملي (ورزش ) دانش آموزان پايه ششم شهر ازنا موثر است ؟ جدول ٨ – تجزيه و تحليل سوال اصلي پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به جدول ٨، چون در سطح اطمينان %٩٥ و خطاي اندازه گيري %٥=α با درجه آزادي ١٤٧=df سطح معناداري ٠.
٠٥>Sig شده است ، پس ميتوان نتيجه گرفت تنوع غذايي بر ميزان يادگيري دروس نظري و عملي دانش آموزان پايه ششم شهر ازنا موثر است .
"Evaluation of a health and nutrition education program in primary school children of Crete over a threeyear period".