Machine summary:
3. از دیدگاه شما اثربخشی آموزش و یادگیری کارکنان با استفاده از روشهای سنتی چگونه تحلیل میشود؟ آیا میتوان ادعا نمود که روشهای کنونی با روشهای گذشته از حیث اثربخشی و کارایی، تفاوتهای قابل ملاحظهای دارد؟ باید عرض کنم که فرایند توسعه منابع انسانی شامل گامهای هشتگانه زیر است(Meifert, 2013): (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1: مراحل هشتگانه توسعه منابع انسانی (Meifert, 2013) همانطور که در نمودار دیده میشود، مدیریت صلاحیت 2 یکی از عناصر کلیدی توسعه منابع انسانی است.
4. با توجه به شناخت و تجربه حضرتعالی از نظام اداری کشور، زیرساختها و بستر آموزش کارکنان و متعاقب آن یادگیری و کارایی مجموعه کارکنان در نظام اداری کشور چگونه است ؟ آیا میتوان ادعا نمود که در حال حاضر، با توجه به توسعه تئوریهای آموزش و یادگیری با استفاده از فناوریهای نوین، بستر و زیرساختهای آن نیز مهیا است؟ در این زمینه چالشهای ما چیست؟ به باور من، آموزش به تلاش برنامهریزی شده یک سازمان برای تسهیل یادگیری شایستگیهای مربوط به شغل توسط کارکنان اشاره دارد.
با علم به این مهم لطفاً بفرمایید تفاوتهای بنیادین وضعیت موجود آموزش و یادگیری کارکنان در کشور با رویکرد و عملکرد کشورهای توسعهیافته در چه مواردی است و پیشنهاد شما برای بهبود وضعیت و روند کنونی چیست؟ آموزش به مثابه زیرسیستم منابع انسانی باید از همترازی لازم با دیگر زیر سیستمهای منابع انسانی برخوردار باشد.
" علاوه بر همترازیسازی نظام آموزش کارکنان با دیگر زیرنظامهای توسعه منابع انسانی از طریق تدوین و اجرای خطمشی مناسب توسعه منابع انسانی با رویکرد حرفهای سازی مشاغل در سطوح مختلف اداری، ضروری است چنین نظام آموزشی از فناوریهای روز برای تعمیق یادگیری استفاده کند.