Abstract:
این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی، بر اساس شیوه گردآوری، توصیفی و ازنظر ماهیت، همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش، شرکتهای کوچک و متوسط شهرکهای صنعتی شهر سنندج به تعداد 103 نفر میباشد که با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده، تعداد 83 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش کتابخانهای و میدانی میباشد. روایی سوالات پرسشنامه از طریق روایی همگرا انجام گرفت و پایایی سوالات پرسشنامه از روش پایایی مرکب مورد تایید قرار گرفت. جهت توصیف داده ها از روش آمار توصیفی و جهت آزمون فرضیه ها با توجه به نرمال بودن، از آزمون پارامتریک پیرسون استفاده شد. داده های این پژوهش با نرم افزار آماری اس.پی.اس.اس و پی.ال.اس مورد آزمون قرار گرفت. یافتهها نشان داد که برای اثبات نقش میانجی گری مزیت رقابتی بر رابطه بین متغیر قابلیتهای هوش بازار با عملکرد شرکت از روش تحلیل مسیر با اثر میانجی در نرم افرار اسمارت پی.ال.اس استفاده شده و مورد تایید قرار گرفت. در این مسیر میتوان بیان کرد که مزیت رقابتی بین ارتباطات بازاریابی با عملکرد شرکت به خوبی نقش ایفا کرده و مورد تایید قرار گرفت.
Machine summary:
بررسي رابطه بين ارتباطات بازاريابي با عملکرد شرکت با نقش ميانجي مزيت رقابتي (مورد مطالعه : شرکت هاي کوچک و متوسط شهرکهاي صنعتي شهر سنندج ) 1 شهرام صفياري کارشناسي ارشد، مديريت بازرگاني، واحد سنندج ، دانشگاه آزاد اسلامي ، سنندج ، ايران رويا شاکري استاديار گروه مديريت ، واحد سنندج ، دانشگاه آزاد اسلامي، سنندج ، ايران چکيده اين پژوهش ازنظر هدف ، کاربردي ، بر اساس شيوه گردآوري ، توصيفي و ازنظر ماهيت ، همبستگي مي باشد.
خاستگاه اين ديدگاه مقتضيات معاصر بوده و با استفاده از تکنيک ها و روش هاي مدرن ، به سنجش سيستمي عملکرد مي تواند سطح کلان يک سازمان ، يک واحد، يک رآيند يا کارکنان آن سازمان باشد (رازدار و همکاران ، ١٣٩٨) هدف اصلي شناسايي نقش ميانجي مزيت رقابتي در رابطه بين ارتباطات بازاريابي با عملکرد شرکت هاي کوچک و متوسط فرضيه اصلي نقش ميانجي مزيت رقابتي در رابطه بين ارتباطات بازاريابي با عملکرد شرکت هاي کوچک و متوسط رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
تعاريف مفهومي و عملياتي متغيرهاي پژوهش تعريف مفهومي ارتباطات بازاريابي : ارتباطات بازاريابي و يا ارتباطات منسجم بازاريابي يکي از مفاهيمي است که در مديريت استراتژيک بازاريابي و نيز در برنامه ريزي بازار به کار مي رود و منظور از آن ، يکپارچه سازي تمامي تحرکات و فعاليتهاي بازاريابي سازمان در رابطه با مشتريان و ديگر ذينفعان مي باشد تا اين اطمينان حاصل گردد که اين فعاليتها به صورت ايزوله عمل نکرده و همگي در راستاي اهداف از پيش تعيين شده در چشم انداز و ماموريت سازمان باشند.
بررسي فرضيه اصلي نقش ميانجي مزيت رقابتي بين ارتباطات بازاريابي با عملکرد شرکت هاي کوچک و متوسط رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.