Abstract:
امروزه تغییرات حاصل از تحول فناوری اطلاعات که تحت ”تحول دیجیتال” بیان میشود، تاثیر قابل توجهی بر بهبود فضای کسب و کارها گذاشته است. تحول دیجیتال، مجموعه تحولات عمیق و تغییرات سازمانها و کسب و کارها در حوزه فعالیتها، فرآیندها، تواناییها و مدلهای کسب و کار است که به آنها اجازه میدهد تا بتوانند از فرصتهای ناشی از توسعه و ترویج فناوری و تغییرات حاصله ناشی از توسعه آنها در راستای استراتژیها و اولویتهای خود بهره بگیرند. در عصر حاضر توجه جهانی به سمت تحول دیجیتال و بهره برداری از تکنولوژی در حوزه کسب و کارهای مالی، خصوصا در صنعت بانکداری و اقتصادی کشورها کشیده شده و کشورهای بسیاری در این زمینه پیشرو هستند. در این تحقیق هدف بر آن است تا به معرفی شاخص و ابعاد تحولات دیجیتال در این صنعت و اولویت استفاده و سرمایه گذاری در آن ها پرداخته و با در نظر گرفتن آمریکا، بریتانیا و اسپانیا به عنوان سه کشوری که در این ابعاد به پیشرفت قابل توجهی دست یافته اند، به شناسایی شاخص هایی که بانکداری ایرانی در آنها به جایگاه مطلوب و مناسبی نرسیده، بپردازد.
Machine summary:
در ابتداي مقاله به تعيين ضريب اهميت شاخص هاي مورد مطالعه مي پردازيم و سپس با استفاد از دو روش تحليل محتوا در بخش نخست جهت مقايسه ي کشورها با يکديگر در شاخص هاي بکار رفته و بخش دوم روش ميداني که پژوهشگر پرسش ها را از مديران بانک ها پرسيده و با استفاده از نرم افزار اس پي اس اس به تحليل داده هاي گردآوري شده از بخش دوم پرداخته است و در نهايت با مقايسه وضعيت تحول ديجيتال بانکهاي داخلي در مقايسه با سه کشور پيشرو مطالعه شده در مقاله ، راهکاري نوين و دقيق به جهت بهره برداري مديران و ارائه خط مشي به جهت سرمايه گذاري متناسب با ضعف کشور عزيزمان در دسترس قرار خواهد گرفت .
آزمون يک نمونه مستقل (رجوع شود به تصویر صفحه) به نظر شما با توجه به بعد سوم (زيرساخت هاي فرهنگي-آموزشي)، اولويت هر يک از معيارهاي آن در برابر هم به چه صورت است ؟ با توجه به يافته هاي جداول ١١ و ١٢ مقدار P-value برابر صفر و از α که ٥ صدم است کمتر مي باشد، دو عدد نشان داده شده در ستون حد بالا و پايين مثبت است و شامل صفر نمي باشد، در نتيجه تفاوت بين حد بالا و پايين مثبت است .
The effect of digital design in retail banking on customers’ commitment and loyalty: The mediating role of positive affect, Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 37.