Abstract:
هدف
بررسی روابط بین گیمیفیکیشن، درگیری با نام تجاری و ارزش ویژه برند در بین کاربران آشنا با برند گوشی هوشمند هواوی است.
روش
ازلحاظ هدف کاربردی و از حیث روش، تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری کاربران آشنا با برند گوشی هوشمند هواوی در سایت نظر سنجی پولر که حجم نمونه 384 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده مورد سنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS3 2 Smart استفاده شده است.
یافته ها
ویژگیهای گیمیفیکیشن بر تعامل برند و ارزش ویژه برند تاثیر معنی داری میگذارد. تعامل عاطفی و شناختی برند بر آگاهی و وفاداری برند به طور مثبتی موثر بود ه است. وهمچنین تعامل اجتماعی بر تعامل شناختی به طور مثبت تاثیرگذار بوده است.
نتیجه گیری
تمرکز بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به فناوری کافی نیست، زیرا لازم است تاثیرات آنها بر تمایل به استفاده از خدمات در نظر گرفته شود.
Machine summary:
(٢٠١٥ ,Baek Yoon, and Kim) به طور خاص ، دلايل اصلي انجام اين تحقيق اين است که بسياري از تحقيقات منتشر شده نتوانسته اند چگونه دسته هاي مختلف طراحي گيميفيکيشن فراتر از تحقيقات کيفي اکتشافي بر نتايج مختلف بازاريابي يا ابعاد تعامل مصرف کننده تأثير بگذارند.
بنابراين ما در اين تحقيق برانيم که به اين پرسش اساسي يعني : نقش تعامل برند در اثرگذاري ويژگي هاي گيميفيکيشن بر ارزش ويژه برند چگونه است ؟ پاسخ دهيم ادبيات و بيشينه پژوهش از ديدگاه (٢٠١٤) ,Hamari and Tuunanen گيميفيکيشن به رويکرد طراحي اشاره دارد که سعي در ايجاد تجربيات مثبت مشابه آنچه در بازي ها ديده مي شود و در نتيجه بر رفتار کاربر و فرايندهاي شناختي تأثير مي گذارد.
هدف اين مطالعه بررسي روابط بين سه دسته اصلي ويژگي هاي گيميفيکيشن (غوطه وري ، موفقيت و تعامل اجتماعي مرتبط ) و سه بعد اصلي تعامل با نام تجاري (عاطفي ، شناختي و اجتماعي ) بوده است اين مطالعه با ارائه شواهد تجربي در مورد روابط بين دسته هاي مختلف گيميفيکيشن ، ابعاد تعامل با نام تجاري و ارزش ويژه برند ، و همچنين بينش هاي عملي که بسته به آنها دسته بندي هاي گرافيکي ترجيح داده مي شود ، به ادبيات فعلي در زمينه هاي گيميفيکيشن و بازاريابي مي افزايد.
" در اين تحقيق ارتباط بين گيميفيکيشن ، تعامل برند و ارزش ويژه برند در بين مصرف کنندگان در مارک تجاري گيمي شده آنلاين بررسي مي کند.