Abstract:
هدف این تحقیق تعیین رابطة فضای مجازی و خود تنظیمی با تعلل ورزی دانش آموزان در ایام کرونا است. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری مورد مطالعه دانش آموزان مدرسه پسرانه ولی امر در شهر تبریز هستند که در سال تحصیلی 1401-1400 در این مدرسه مشغول به تحصیل بودهاند. تعداد نمونة مورد مطالعه در پژوهش حاضر 20 دانشآموز میباشد. روش نمونه گیری مورد استفاده شده در پژوهش حاضر از نوع روش خوشه ای است. ابزارهای اندازه گیری عبارتند از: پرسشنامه تعلل ورزی تاکمن (1989)؛ پرسشنامه ارزیابی خود تنظیمی دانش آموران بوفارد (1955) و نیز پرسشنامه دنیای مجازی توسط لی و همکاران درسال (2005). نتایج حاصل از تحلیل آماری به روش رگرسیون نشان داد 27درصد از واریانس متغیر تعلل ورزی توسط فضای مجازی تبیین می شود. همچنین مشخص شد با افزایش استفاده از فضای مجازی، تعلل ورزی دانشآموزان افزایش مییابد.
Machine summary:
روش پژوهش حاضر توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماري مورد مطالعه دانش آموزان مدرسه پسرانه ولي امر در شهر تبريز هستند که در سال تحصيلي ١٤٠١-١٤٠٠ در اين مدرسه مشغول به تحصيل بوده اند.
با توجه به آنچه که ذکر شد و نظر بر اينکه همه تلاش دست اندرکاران آموزش و پرورش اين است که دانش آموزان در مدارس بتوانند در زمان مقرر و مناسب کارها و تصميم هاي پيشرفت تحصيلي خويش را به پيش ببرند و با هدر دادن اوقات مفيد خويش باعث زيان و افت 23 تحصيلي و عدم دستيابي به نتيجه مطلوب نگردند؛ نتايج اين پژوهش ، مبنائي را براي فهم و درک عميق تر دلايل تعلل ورزي دانش آموزان در انجام تکاليف خويش فراهم مي آورد.
يافته هاي تحقيق فرضيه اول : بين فضاي مجازي و تعلل ورزي رابطه وجود دارد.
جهت رابطه مثبت است ؛ يعني با افزايش استفاده از فضاي مجازي، تعلل ورزي دانش آموزان افزايش مييابد.
25 فرضيه سوم : تعلل ورزي بر اساس فضاي مجازي و خود تنظيمي قابل پيش بيني است .
بحث و نتيجه گيري هدف از تحقيق حاضر بررسي فضاي مجازي و خود تنظيمي با تعلل ورزي دانش آموزان در ايام کرونا ميباشد که در سال تحصيلي ١٤٠٠-١٤٠١ در شهر تبريز انجام شد.
يافته ها براي فرضيه سوم را ميتوان چنين تبيين کرد که تعلل ورزي بر اساس فضاي مجازي و خود تنظيمي قابل پيش بيني است .
int/news-room/detail/30-01- 2020-statement-on-the-second-meeting-of-the-international-health-regulations-(2005)- emergency-committee-regarding-the-outbreak-of-novel-coronavirus-(2019-ncov) Zimmerman, B.