Abstract:
مقاله حاضر درصدد بررسی «خودنمایی زنان در فضای مجازی بهمثابه یک آسیب اجتماعی» است و برای مقابله با آن، راهکارهایی ارائه میشود. امروزه بخش عظیمی از حضور اجتماعی افراد در فضای مجازی ساماندهی شده است. این فضا میتواند بهمثابه فرصتی طلایی یا بحران و آسیبی جدی تلقی شود. از سوی دیگر، گرایش به زیبایی در تمام افراد بهویژه زنان بهطور ذاتی وجود دارد زمانی که تمایل به سمت زیبایی با میل به نمایش آن همراه میگردد، زمینهای را مهیا میکند که ممکن است به خودنمایی منجر شود و دیگر یک مسئله خصوصی و مربوط به حیات فردی انسان نیست بلکه در اجتماع و حوزه عمومی نیز نمود پیدا میکند. خودنمایی زنان در فضای مجازی میتواند عامل اثرگذاری محسوب شود که پیامدهای قابلتأمل را به دنبال دارد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی توصیفی و تحلیلی سامان مییابد و در پی آن است که به علل خودنمایی زنان در فضای مجازی و روشهای تأثیرگذار در فرایند خودنمایی آنان و راهکارهای مقابله با آسیبهای حاصل شده از این بحران بپردازد.
The present article seeks to examine the "display of women in cyberspace as a social injury" and offers solutions to deal with it. Today, a large part of the social presence of people in cyberspace is organized. This space can be considered as a golden opportunity or a crisis and serious injury. On the other hand, the tendency to beauty is inherent in all people, especially women. Individual life is not human, but is also reflected in society and the public sphere. The display of women in cyberspace can be considered an influential factor that has significant consequences. This article is based on a descriptive and analytical qualitative method and seeks to address the causes of women's ostentation in cyberspace and effective methods in the process of ostentation and ways to deal with the damage caused by this crisis