Abstract:
این پژوهش به بررسی تاثیر برنامههای فرهنگی-اجتماعی تلویزیون استان اصفهان(زنده رود) بر حمایت از کالای ایرانی پرداخته است. روش تحقیق توصیفی از نوع توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شهروندانی که برنامه زنده رود را مشاهده میکنند، تشکیل می دهند. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی به تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه اصلی انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامهی محقق ساخته برنامهی تلویزیون زنده رود بر حمایت(فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی) از کالای ایرانی با 37 گویه و 3 مولفه و پایایی 948/0 که روایی محتوایی آن با استفاده از نظرات استاد راهنما و سایر متخصصین و روایی صوری آن توسط تعدادی از پاسخگویان مورد تایید قرار گرفت. در این پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS23 و Smart PLS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخوردار است. برنامههای اجتماعی-فرهنگی تلویزیون استان اصفهان(زنده رود) بر حمایت از کالای ایرانی(فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی) تاثیر مثبت دارد.
This study has investigated the effect of socio-cultural programs of Isfahan Province TV (Zande Rud) on the support of Iranian goods. The descriptive research method is descriptive-survey and the statistical population of the study includes all citizens who watch the Zande Rud program. In this study, 384 people were selected as the main sample size by random sampling method. Research tool: A researcher-made questionnaire made by Zande Rood TV program on support (cultural, social and economic) of Iranian goods with 37 items and 3 components and a reliability of 0.948, the content validity of which is based on the opinions of the supervisor and other experts. Its face validity was confirmed by a number of respondents. In this research, SPSS23 and Smart PLS software have been performed in two levels of descriptive and inferential statistics. The results of structural equations showed that the model has a good fit. Socio-cultural programs of Isfahan TV (Zande Rud) have a positive effect on supporting Iranian goods (cultural, social, economic).