Abstract:
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی پیش آیندها، راهبردها و پس آیندهای پیاده سازی مدیریت اخلاقی در ورزش کشور بر اساس نظریه داده بنیاد و ارائه مدل بود.روششناسی: تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع کیفی و بر اساس نظریه داده بنیاد و به لحاظ روش تجزیه و تحلیل داده ها از نوع تحلیلی-اکتشافی می باشد که جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرگان ورزش کشور را شامل می شود که نمونه آماری به صورت هدفمند به انجام رسید که در نهایت با 35 نفر مصاحبه انجام شد. جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه سازمان یافته و اکتشافی با خبرگان ورزش کشور صورت پذیرفت.یافتهها: نتایج نشان داد که مفاهیم بدست آمده از کدگذاری نشانه ها در مقوله پیش آیندها شامل 17 مورد در دو دسته مفاهیم سازمانی و فرا سازمانی، در مقوله راهبردها سه دسته راهبردهای سازمانی، راهبردهای گروهی و راهبردهای فردی-شخصیتی و مفاهیم بدست آمده در مورد پس آینده در سه دسته پس آیندهای سطح خرد (فرد)، سطح میانی (گروه) و سطح کلان (سازمان) تقسیم شدند.نتیجهگیری: با توجه به یافته حاضر می توان نتیجه گرفت که پس آیندهای پیاده سازی مدیریت اخلاقی در سازمان های ورزشی و یا در ورزش کشور به اندازه کافی ترغیب کننده هست که مسئولین ورزش کشور ارزش آن را درک کرده و به سمت نهادینه سازی و پیاده سازی آن حرکت کنند.
Objective: The purpose of this study was to identify the preconditions, strategies and consequences of implementing ethical management in sports in the country based on data theory and model building.
Methodology: The present research was applied research in terms of purpose, qualitative, in terms of data search and data theory was analytical-exploratory The information was collected in the field method. The statistical population of the study includes all sports experts in the country. The statistical sample was purposeful and finally interviewed 35 people. Data collection was done through semi-organized and exploratory interviews with sports experts in the country. Foundation data analysis methods were used to analyze the data.
Results: The results showed that the concepts obtained from coding signs in the category of predecessors include 17 items in two categories of organizational and extra-organizational concepts, in the category of strategies including 43 items and three categories of organizational strategies, group strategies and individual-personality strategies and concepts. Regarding the future, 29 items were divided into three categories: micro-level (individual), medium-level (group) and macro-level (organization).
Conclusion: The country's sports managers can use the concepts obtained to implement ethical management in sports and the implementation of ethical management in the country's sports causes the effectiveness of individual, group and organizational activities in order to achieve organizational goals.
Machine summary:
يافته ها: نتايج نشان داد که مفاهيم به دست آمده از کدگذاري نشانه ها در مقولۀ پيش آيندها شامل ١٧مورد در دو دستۀ مفاهيم سازماني و فرا سازماني بود که در مقولۀ راهبردها به سه دستۀ راهبردهاي سازماني، راهبردهاي گروهي و راهبردهاي فردي-شخصيتي و مفاهيم به دست آمده در مورد پس آيندها به سه دستۀ پس آيندهاي سطح خرد (فرد)، سطح مياني (گروه ) و سطح کلان (سازمان ) تقسيم شدند نتيجه گيري: با توجه به يافته هاي حاضر ميتوان نتيجه گرفت که پس آيندهاي اجراي مديريت اخلاقي در سازمان هاي ورزشي يا در ورزش کشور، به اندازٔە کافي ترغيب کننده است که مسئولان ورزش کشور ارزش آن را درک کرده و به سمت نهادينه سازي و اجراي آن حرکت کنند.
Ethical Management امروزه پرداختن به اخلاق و ارزش هاي اخلاقي يکي از الزامات در تجزيه و تحليل رفتار سازمان هاست .
يافته هاي پژوهش پيش آيندها در اين تحقيق شامل مفاهيمي بود که از نشانه هاي کدگذاري شده در مورد اهميت پديدٔە اصلي مورد بررسي و ضرورتي که براي اجراي مديريت اخلاقي در ورزش کشور وجود دارد به دست آمد.
اجراي مديريت اخلاقي در ورزش کشور موجب افزايش اخلاق در رفتار فردي ميشود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شناسايي پس آيندهاي اجراي مديريت اخلاقي در ورزش کشور نشان داد که مفاهيم به دست آمده از کدگذاري نشانه ها در مورد پس آيندها، شامل ٢٩مورد بود که در مقولۀ پس آيندها به سه دسته پس آيندهاي سطح خرد (فرد)، سطح مياني (گروه ) و سطح کلان (سازمان ) تقسيم شد.