Abstract:
هدف: بررسی نقش ادراک عدالت توزیعی و رویهای در تاثیر گذاری نفود غیر اجباری و اجباری سازنده بر فرصت طلبی
بهمنظور تجزیهو تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار ۲۴ spss و برای
تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار pls2 smart استفادهشده است. پافتهها: یافتههای
نشان میدهد که استفاده سازنده از استراتژی نفوذ اجباری, تمایل فرصتطلبی فروشندگان را افزایش میدهد در حالی که
استفاده سازنده از استراتژی نفوذ غیر اجباری آن را کاهش میدهد. نتیجهگیری: نتایج همچنین نشان میدهد که ادراک
تاثیر تاثیر غیر اجباری را بر تمایل فرصتطلبی تقویت میکند.
Machine summary:
بررسی چگونگی تاثیر ادراک انصاف فروشنده بر رفتار فرصت طلبانه فروشنده 1 حسین بوذری ١ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه دانش البرز چکیده هدف : بررسی نقش ادراک عدالت توزیعی و رویه ای در تاثیر گذاری نفوذ غیر اجباری و اجباری سازنده بر فرصت طلبی فروشندگان از دیدگاه فروشندگان تلفن همراه است .
نتیجه گیری: نتایج همچنین نشان می دهد که ادراک انصاف توزیعی و رویه ای رابطه بین استراتژی های نفوذ و تمایل فرصت طلبی را تعدیل می کند.
از این رو ما در این مطالعه برانیم که به این پرسش اساسی یعنی : نقش ادراک عدالت توزیعی و رویه ای در تاثیر گذاری نفوذ غیر اجباری و اجباری سازنده بر فرصت طلبی فروشندگان از دیدگاه نمایندگان فروش تلفن همراه در کرج چگونه است % پاسخ دهیم .
بر اساس استدلال فوق هدف تحقیق بررسی تاثیر نفوذ غیر اجباری و اجباری سازنده بر فرصت طلبی فروشندگان با نقش تعدیل کنندگی ادراک عدالت توزیعی و رویه ای دربین نمایندگان فروش تلفن همراه در کرج بوده است .
در واقع با توجه به اینکه مقدار عدد معناداری (t-value) بیشتر از ١,٩٦ و سطح معناداری(٠,٠٤٣) کمتر از ٠,٠٥ بدست آمده ؛ میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای ٠/٠٥ معنادار است ؛ یعنی نفوذ اجباری سازنده بر فرصت طلبی فروشندگان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
بحث و نتیجه گیری این تحقیق با هدف بررسی بررسی تاثیر نفوذ غیر اجباری و اجباری سازنده بر فرصت طلبی فروشندگان با نقش تعدیل کنندگی ادراک عدالت توزیعی و رویه ای انجام گرفته است .
Curbing opportunism in marketing channels: The roles of influence strategy and perceived fairness, Journal of Business Research, 131 (7): 69-80 .