Abstract:
رشد و توسعه فضای سایبر و پیشرفتهای فناوری اطلاعات، ماهیت درگیریها را با ایجاد پیچیدگی بیشتر متحول نموده است. دسترسی تقریباً جهانی به محیط مجازی، موقعیت آن را فراهم نموده است تا نبردهایی بهصورت آنلاین هدایت گردند که هر دو قلمرو فیزیکی، نظیر سیستمهای رایانهای و قلمرو شناختی یعنی نگرشها و عقاید افراد را تحت تأثیر قرار دهند. که اولی نمایانگر جنگ سایبری و دومی مطرح کننده حوزه نوینی از جنگ به نام جنگ رسانههای اجتماعی است. از سوی دیگر جنگ ترکیبی رویکرد نوینی به جنگ است که از ترکیب جنگهای کلاسیک و نبردهای سایبری و اطلاعاتی تشکیل میشود. مرز بین جنگ سایبری و جنگ اطلاعات با ظهور رسانههای اجتماعی در حال محو شدن است. آنچه مسلم است با بهکارگیری رسانههای اجتماعی بهعنوان ابزاری در جنگ میتوان هر دو قلمرو فیزیکی و شناختی را بهطور توأمان تحت تأثیر قرار داده و به نتایج مهمتری دست یافت. در این مقاله به نحوه استفاده از رسانههای اجتماعی در جنگ ترکیبی و نحوه مسلح سازی شبکههای اجتماعی خواهیم پرداخت و شیوههای مختلف بهکارگیری رسانههای اجتماعی در عملیات نظامی از جمله جمعآوری اطلاعات، هدفیابی، تلقین کردن و جنگ روانی، عملیات سایبری، دفاع کردن و فرماندهی و کنترل را تشریح خواهیم نمود.
The growth and development of cyberspace and advances in information technology have changed the nature of conflicts by making them more complex. Almost universal access to the virtual environment has provided the opportunity to conduct battles online that affect both physical realms, such as computer systems and cognitive realms, that is, people''''s attitudes and beliefs. The first represents cyber warfare and the second represents a new area of warfare called social media warfare. Combined warfare, on the other hand, is a new approach to warfare that combines classic warfare with cyber and intelligence battles. The line between cyber warfare and information warfare is blurring with the advent of social media. What is certain is that by using social media as a tool in war, both physical and cognitive domains can be affected simultaneously and more important results can be achieved. In this article, we will look at how to use social media in hybrid warfare and how to arm social networks, and how to use social media in military operations, including intelligence gathering, targeting, indoctrination and psychological warfare, cyber operations, defense and command, and We will explain the control.
Machine summary:
در اين مقاله به نحوه استفاده از رسانه هاي اجتماعي در جنـگ ترکيبي و نحوه مسلح سازي شبکه هاي اجتماعي خواهيم پرداخت و شيوه هاي مختلف به کارگيري رسانه هـاي اجتماعي در عمليات نظامي از جمله جمع آوري اطلاعات ، هدف يابي، تلقين کردن و جنـگ روانـي، عمليـات سايبري، دفاع کردن و فرماندهي و کنترل را تشريح خواهيم نمود.
مباني نظري مسلح سازي رسانه هاي اجتماعي رسانه هاي اجتماعي مي توانند به شش روش در پشتيباني از عمليات نظامي بکار گرفته شوند- جمع آوري اطلاعات ، هدف گيري ، القاء کردن و تأثيرگذاري (جنگ رواني )، عمليات سايبري ، دفاع و فرماندهي و کنترل .
trolling برخي از روش هاي جنگ رواني در رسانه هاي اجتماعي عبارت اند از: - افزايش قابليت ديده شدن پيام : استفاده از محتواي به طور خودکار توليدشده از طريق هرزنامه ها و استفاده از هويت هاي جعلي براي انتشار يک پيام و کمينه کردن اظهارات جايگزين که شامل روش هاي زير هستند: بمب هاي توييتري ١: ارسال يک باره هزاران پيام مشابه در توييتر.
هدف همه اين اقدامات جلوگيري از استفاده عاملان مخالف از سکوهاي رسانه هاي اجتماعي براي برقراري ارتباط ، هماهنگ کردن اقدامات ، دستيابي به اطلاعات يا توزيع پيام هاي خود حداقل به صورت موقت است .
فهرست منابع : - Public report “social medias a tool of hybrid warfare”, NATO STRATEGIC COMMUNICATIONS CENTRE OF EXCELLENCE (2016) - Thomas Elkjer Nissen (2015), “The Weaponization Of SocialMedia”, Royal Danish Defence College - Public report “New Trends in social Media”, NATO STRATEGIC COMMUNICATIONS CENTRE OF EXCELLENCE (2016) - Pissanidis.