Abstract:
از آنجایی که پیشرفت تحصیلی دانشآموزان با وضعیت اقتصادی، فرهنگی وجمعیت خانواده و نیز با میزان سواد والدین یعنی عواملی که عموما در خانوادههای مرفه نسبت به خانوادههای غیرمرفه مساعدتر است دانشآموزان مرفه علاوه برآمادگی خانوادگی برای موفقیت تحصیلی بیشتر، از امکانات تحصیلی بیشتر درمدارس غیرانتفاعی برخوردار شده از نظر تحصیلی بردانشآموزان دیگر پیشی خواهند گرفت بدین ترتیب این دانشآموزان از امکان قبولی بیشتر در آزمون ورودی دانشگاه و تصدی مشاغل مهم و کلیدی برخوردار خواهند شد که در این بین نقش خانواده و اقتصاد خانواده نقش موثرتری به جای عواملی نظیر تلاش وکوشش، استعداد، توانایی، پشتکار، هوش و غیره خواهد داشت.
واژههایکلیدی: آموزش، معلمان، دولتی، مدارس، غیردولتی
Machine summary:
آموزگار پايه چهارم ، کارشناسي زبان و ادبيات فارسي چکيده از آن جايي که پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با وضعيت اقتصادي، فرهنگي وجمعيت خانواده و نيز با ميزان سواد والدين يعني عواملي که عموما در خانواده هاي مرفه نسبت به خانواده هاي غيرمرفه مساعدتر است دانش آموزان مرفه علاوه برآمادگي خانوادگي براي موفقيت تحصيلي بيشتر، از امکانات تحصيلي بيشتر درمدارس غيرانتفاعي برخوردار شده از نظر تحصيلي بردانش آموزان ديگر پيشي خواهند گرفت بدين ترتيب اين دانش آموزان از امکان قبولي بيشتر در آزمون ورودي دانشگاه و تصدي مشاغل مهم و کليدي برخوردار خواهند شد که در اين بين نقش خانواده و اقتصاد خانواده نقش موثرتري به جاي عواملي نظير تلاش وکوشش ، استعداد، توانايي، پشتکار، هوش و غيره خواهد داشت .