Abstract:
هدف این پژوهش تعیین تاثیر شایستگی مدیران بر عملکرد نوآورانه در شرکت خودروسازی سایپا می باشد. این پژوهش از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی و با استفاده از متد توصیفی است که برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است که ابزار گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه صورت گرفته است.جامعه آماری در این پژوهش مدیران شرکت خودروسازی سایپا می باشد. حجم نمونه با توجه به ماهیت پژوهش از جدول مورگان استفاده شده است. بدین ترتیب که از 80 نفری که در این زمینه تشخیص داده شده اند، 66 نفر به عنوان نمونه حاصل به سوالات پاسخ دادند. تعداد 66 نفر تعیین شدند. پس از بررسی پایایی و روایی پرسشنامه، نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شد. سپس با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارsmartpls به بررسی فرضیات پرداخته شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که شایستگی مدیران بر نوآوری محصول، نوآوری فرایند و نوآوری تاثیر مثبتی دارد ولی شایستگی مدیران تاثیر مثبتی بر نوآوری سازمانی ندارد.
This study aims to investigate the effect of competent managers on innovation performance. To achieve this goal, an applied study was followed. The statistical population of the research included manager of Saipa Co. The research samples were acquired by Morgan schedule. Sixty six managers were selected by the research sampling. In this research, the library method was employed for collecting data and information. In this research, correlation coefficient method was used.A questionnaire was used for data collection. content validity was confirmed by experts and reliability content by Cronbach’s alpha coefficients were calculated 0.945 . For analyzing data, Kolmogorov-Smir nov test was used. Structural equation modeling method was used for analyzing the hypotheses. The Smartpls software was used for analyzing the hypotheses. The results presented below:- the Managers’ Competency has a positive impact on product innovation.- .the Managers’ Competency has a positive impact on process innovation.- the Managers’ Competency has not positive impact on organizational innovation.
Machine summary:
نتایج این تحقیق حـاکی از آن اسـت ابعـاد توانمندسـازی مـدیران از قبیـل احساس شایستگی شخصی، احساس آزادی، احساس مؤثر بودن ، احسـاس معنـیدار بـودن و احسـاس 15 پژوهش های پیشرفت : سیستم ها و راهبردها، سال دوم ، شماره ١، بهار ١٤٠٠ اعتماد باعث نوآوری سازمانی در بین کارکنان شرکت بیمه ایـران مـی شـود.
اهداف پژوهش هدف اصلی تعیین تأثیر شایستگی مدیران بر عملکرد نوآورانه در شرکت های خودروسازی سایپا اهداف فرعی تعیین تأثیر شایستگی مدیران بر نوآوری محصول تعیین تأثیر شایستگی مدیران بر نوآوری فرآیند تعیین تأثیر شایستگی مدیران بر نوآوری سازمان 17 پژوهش های پیشرفت : سیستم ها و راهبردها، سال دوم ، شماره ١، بهار ١٤٠٠ روش پژوهش این پژوهش از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی و بـا اسـتفاده از متـد توصـیفی اسـت کـه برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شـده اسـت کـه ابـزار گـردآوری اطلاعـات از طریق پرسشنامه صورت گرفته است .
20 بررسی تأثیر شایستگی مدیران بر عملکرد نوآورانه ساخت خودرو جدول شماره ٥: آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیرهای پژوهش {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} با توجه به اینکه سطح معناداری آزمـون کولمـوگروف اسـمیرنوف در جـدول فـوق بـرای تمـام متغیرهای پژوهش بیشتر از ٠/٠٥ است ، نتیجه میشود که توزیع متغیرهای پژوهش فـوق الـذکر تفـاوت معناداری با توزیع نرمال نداشته است و توزیع داده ها نرمال میباشد.
23 پژوهش های پیشرفت : سیستم ها و راهبردها، سال دوم ، شماره ١، بهار ١٤٠٠ نتیجه گیری این پژوهش با هدف تأثیر شایستگی مدیران بر عملکرد نوآوری ساخت خـودرو انجـام گرفـت .