Abstract:
دانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موف هستند در دروس حفظی نیز موفتی خواهند بود
در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین دروس تفهیمی و دروس
حفظی وجود دارد؟
جامعه آماری در این پروژه تمام دانش آموزانی بودند که با دروس تفهیمی و دروس حفظی سرو کار
داشتند.
نمونه آماری در این پروژه» دانش آموزانی بودند که از طریق اعداد تصادفی از بین دانش آموزان مدارس
شهرستان نمونه انتخاب شدند. سپس با استفاده محاسبات آماری بر روی پرسشنامهای که توسط
دانش آموزان پر شده بود این پروژه انجام شد.
نتیجه تحقیق نشان داد که ارتباط محسوسی بین دروس حفظی و دروس تفهیمی وجود دارد.
Machine summary:
کارشناسي تاريخ ، دانشگاه شيراز، ايران چکيده دانش آموزان معتقداند کساني که در دروس تفهيمي موفق هستند در دروس حفظي نيز موفق خواهند بود در اين پروژه سوالي که مورد بررسي قرار گرفت اين بود که آيا ارتباطي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد؟ جامعه آماري در اين پروژه تمام دانش آموزاني بودند که با دروس تفهيمي و دروس حفظي سرو کار داشتند.
سپس با استفاده محاسبات آماري بر روي پرسشنامه اي که توسط دانش آموزان پر شده بود اين پروژه انجام شد.
نتيجه گيري با توجه به نمودارها و محاسبات انجام شده نتيجه ميشود که ارتباط محسوسي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد به هر ميزان که نمره دانش آموز در دروس تفهيمي بالا باشد نمره او در دروس حفظي نيز با آن متناسب است .
فهرست منابع و مآخذ منابع اين پروژه پرسشنامه هايي است که توسط ٧٢ دانش آموز پرشده است و محاسبات آماري بر روي اين پرسشنامه ها انجام شده است .