Abstract:
آموزش یادگیری مشارکتی در بین دانش آموزان مفید است,ز این روء آن را برای آموزش و یادگیری در
تمام سطوح آموزشی به کار میگیرند. به نظر میرسد که مفهوم آموزش مشارکتی,دانش آموزان و معلمان
را در فعالیتهای کلاسی غوطهور میکند و از این طریق آنها را در فرآیند تدریس و یادگیری مشارکت
فعال میدهد. با این حال» یادگیری مشارکتی با چالشهایی مواجه است که مانع اجرای موثر آن در کلاس
درس میشود. این چالشها همچنین مانع از بهرهمندی دانش آموزان و معلمان از دستاوردهای کامل استفاده
از آموزش یادگیری مشارکتی میشود. این مقاله مفهومی به بررسی راههای ممکن برای کاهش چالشهای
پیش روی آموزش یادگیری مشارکتی میپردازد. ما استدلال را در چارچوب نظری مبتنی بر مغز قرار
میدهیم تا در مورد ابزارهای اجرای پادگیری مشارکتی در کلاسهای درس بحث کنیم. بر اساس این
استدلال» این مطالعه راهحلهای ممکن را پیشنهاد میکند که شامل تقویت همزیستی مسالمت آمیز بین
دانش آموزان و معلمان» تشویق دعوت به وظیفه در بین دانش آموزان, حفظ هم افزایی کلاس درس و
یادگیری نحوه یادگیری در بین دانش آموزان است. تحقیقات به این نتیجه رسید که همکاری بین
دانش آموزان باید از طریق حفظ محیط کلاس بدون تهدید تشویق شود. این مطالعه توصیه میکند که
توسعه دهندگان و برنامه ریزان برنامه درسی علوم باید همزیستی مسالمت آمیز بین دانش آموزان و معلمان را
صرف نظر از پیشینههای مختلف آنها تشویق کنند تا حداکثر دستیابی به اهداف و مقاصد کلاس درس را
که در تعامل مثبت بین دانش آموزان و معلمان گنجانده شده است» انجام دهند.
Machine summary:
اين مطالعه توصيه ميکند که توسعه دهندگان و برنامه ريزان برنامه درسي علوم بايد همزيستي مسالمت آميز بين دانش آموزان و معلمان را صرف نظر از پيشينه هاي مختلف آن ها تشويق کنند تا حداکثر دستيابي به اهداف و مقاصد کلاس درس را که در تعامل مثبت بين دانش آموزان و معلمان گنجانده شده است ، انجام دهند.
تحقيقات نشان داده است که يادگيري مشارکتي باعث ايجاد آگاهي از تنوع در بين دانش آموزان ميشود زيرا دانش آموزان را تشويق ميکند تا از تفاوت هاي خود براي کمک به يکديگر استفاده کنند (پالمر و همکاران ، ٢٠١٩).
Cooperative learning: Principles and practice, Main Feature, 121, 4-6.
Challenges for cooperative learning implementation: Reports from elementary school teachers.
The impact of cooperative learning on the development of need for cognition among first-year college students.
Teacher perceptions of the challenges of implementing concrete and conceptual cooperative learning.
au/iier28/ghaith.
Cooperative learning: Review of research and practice.
Impacts of cooperative learning: A qualitative study with EFL students and teachers in Vietnamese colleges.
au/iier29/hung.
au/iier27/ibrahim.
Active learning: Cooperation in the college classroom (2nd ed.
Informal cooperative learning in small groups: The effect of scaffolding on participation.
au/iier26/lange.
The effectiveness of using the cooperative language learning approach to enhance EFL writing skills among Saudi university students.
Impact of cooperative learning on tertiary EFL learners' motivation.
How to incorporate cooperative learning principles in the classroom: It’s more than just putting students in teams.
Synthesis of research on cooperative learning.
org/staticfiles/ascd/pdf/journals/ed_lead/el_199102_slavin.
Making cooperative learning powerful.
org/publications/educational-leadership /oct14 /vol72 /num02/Making-Cooperative-Learning-Powerful.
Cooperative learning: A strategy for teaching science.
Promoting Cooperative Learning in Science and Mathematics Education: A Malaysian Perspective.