Abstract:
در دنیای پیچیده امروز هیچکس بینیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت در مدرسه و آموختن, خود
بخش عظیمی از زندگی انسانهاست, دیگر نمیتوان با طرز تلقی گذشته به شاگرد و تربیت او نگریست:
اگر معلمان با اصول و مبانی و هدفهای تعلیم و تربیت, ویژگیهای دانش آموزان و نیازهای آنان و روشها
و فنون تدریس آشنایی نداشته باشند. هرگز قادر نیستند به عنوان سازندگان جامعه ایفای نقش کنند.
مهمترین عامل توسعه پرورش ذهنی علمی در یک جامعه نظام آموزشی است. در این نظام از بدو ورود تا
آخرین دوره تخصصی, اخلاق علمی, اجتماعی,شیوه برخورد با مسائل و مشکلات به طور مستقیم آموزش
داده میشود.
یک کلاس خوب. تنها با داشتن یک معلم خوب امکان پذیر است. معلم خوبی که هم معلومات و اطلاعات
بالایی داشته باشد و هم با نحوه برخورد با دانش آموزان آشنا باشد.
گاهی دیده میشود که معلمی با داشتن اطلاعات و معلومات بسیار بالاء کلاسی با بازدهی پایین دارد. در
همچین مواقعی میتوان مشکل را در عدم مدریت رفتار با دانش آموز از جانب معلم پیدا کرد. اینکه به
عنوان یک معلم چگونه با دانش آموزان رفتار کنیم مسئله بسیار مهمی است. [۱]