Abstract:
آموزش الکترونیکی نوعی استفاده هدفمند از سیستم الکترونیکی برای پشتیبانی از فرآیند یادگیری است. با توجه به اهمیت این موضوع در نظام آموزشی، در مطالعه حاضر به نقش تکنولوژی های نوین آموزشی در کارایی تدریس معلمان در زیست بوم آموزش مجازی پرداخته شد. مطالعه حاضر از نوع مطالعات کتابخانه ای است که در آن هر یک از متغیرهای پژوهش از دیدگاه نظری مورد مطالعه قرار گرفته اند. در مجموع می توان اظهار داشت که آموزش مجازی موجب تغییر باور دانش آموزان و والدین نسبت به فناوری شده است و بنابراین، می توان نقش مهمی و کلیدی در توسعه دانش در نظام آموزشی کشور، خصوصا آموزش و پرورش داشته باشد.
Machine summary:
در مجموع می توان اظهار داشت که آموزش مجازی موجب تغییر باور دانش آموزان و والدین نسبت به فناوری شده است و بنابراین ، می توان نقش مهمی و کلیدی در توسعه دانش در نظام آموزشی کشور، خصوصا آموزش و پرورش داشته باشد واژگان کلیدی: .
اصول حاکم بر فعالیت های آموزش یادگیرندگان در فضای مجازی به صورت زیر دسته بندی می شوند (سپندار و صدرزاده ، ١٣٩٩): ١) تجارب یادگیری به گونه ای انتخاب شود که دانش آموزان فرصت لازم را برای تمرین رفتارهای متناسب با اهداف مورد نظر داشته باشد.
در برنامه های آموزش رسمی مدارس کشور ما ایران ، استفاده از فناوری آموزش مجازی در مدارس نیازمند نوعی تحول در طراحی های آموزشی است که مبتنی بر چالش ها و فرصت های پیش رو معلمان ، دانش آموزان و اولیا باشد.
حوزه مدیریتی به دنبال آسیب شناسی دقیق از فضای مدیریت کلاسی معلمان که ارتباط تنگاتنگی با چالش های آموزشی دانش آموزان دارد، می باشد که می توان به عدم ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموز، عدم فعالیت های گروهی مناسب و برنامه ریزی شده و عدم شناخت کافی از دانش آموزان اشاره نمود که منجر به عدم علاقه مندی فراگیران به حضور در کلاس های مجازی و آموزش نامناسب می گردد.
با مد نظر قرار دادن تجارب زیسته معلمان میتوان گفت تدریس در زیست بوم آموزش مجازی و بکار بردن فناوری در این محیط ، میتواند تضمین کننده یادگیری بهتر دانش آموزان باشد.