Abstract:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از فناوریهای ارتباطی بر سواد رسانهای و یادگیری دانشآموزان هنرستان منطقه 1 اصفهان براساس تکنیک بوت استراپینگ بود. مطالعه حاضر از لحاظ دستهبندی پژوهشهای توصیفی، از نوع پیمایشی بهشمار میآید. همچنین از نظر ماهیت نیز چون پژوهش قصدِ توسعهِ دانش برای بهکارگیری در یک زمینه خاص را دارد، از نوع کاربردی بهشمار میآید. جامعه آماری این پژوهش شامل هنرآموزان و دبیران هنرستان های ناحیه ۱ شهر اصفهان است، که تعداد کل آنان 256 نفر است. درنهایت، با استفاده از جدول اعداد تصادفی، نمونه آماری، انتخاب و پرسشنامه در میان آنان توزیع شده است. به استناد یافته های پژوهش در فرضیات مبنی بر تایید تاثیر معنادار استفاده از فناوری های ارتباطی بر یادگیری و تایید تاثیر معنادار استفاده از فناوری های ارتباطی بر سواد رسانه ای، در مجموع می توان گفت که استفاده از فناوری های ارتباطی بر یادگیری و سواد رسانه ای در هنرستان های ناحیه یک شهر اصفهان تاثیر دارد و فرضیه اصلی تایید می گردد.
The purpose of this research was to investigate the effect of using communication technologies on media literacy and learning of Isfahan region 1 conservatory students based on the bootstrapping technique. The current study is considered a survey type in terms of the classification of descriptive researches. The statistical population of this research includes art students and teachers of conservatories in District 1 of Isfahan city, whose total number is 256. Finally, using random numbers table, statistical sample, selection and questionnaire have been distributed among them. After evaluating the model obtained in the research, it was observed that the average value of the extracted variance (AVE) is always greater than 0.5 and the composite reliability value is also greater than 0.7 in all cases, which is from the average value of the extracted variance ( AVE) is also larger; Therefore, convergent validity is also confirmed. The findings of the research show that the Q2 index of dependent structures is estimated to be a positive value (greater than 0.02). Therefore, it can be concluded that the power of the model regarding the prediction of all variables is at an acceptable level. After examining the measurement and structural models, the hypotheses should be interpreted. A significance level less than 0.05 or a t-value greater than 1.96 indicates that the hypotheses are not rejected. Conclusion: in general, it can be said that the use of communication technologies on learning and media literacy It has an effect in the conservatories of one district of Isfahan city and the main hypothesis is confirmed.
Machine summary:
اين ماتريس در جدول ٥ نشان داده ش (به تصویر صفحه مراجعه شود) هر سازه از ضرايب همبستگي آن سازه با سازه هاي ديگر بيشتر شده است که اين مطلب AVE همان گونه که از ماتريس بالا مشخص مي باشد، در هر ستون ، جذر حاکي از قابل قبول بودن روايي واگراي سازه هاست .
000 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل آموزشي 1.
000 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل اقتصادي 1.
٠٠٠ 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل فردي 1.
000 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل فني 1.
000 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل محيطي 1.
000 5 > قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل نگرشي 1.
510 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل آموزشي 1.
201 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل اقتصادي 1.
٢٧٢ > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل فردي 1.
641 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل فني 1.
454 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل محيطي 2.
137 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI عوامل نگرشي 1.
546 > ٠/٠٢ قوي قابل قبول استفاده از فناوري هاي ارتباطي JI يادگيري 1.