Abstract:
هدف از مطالعه حاضر طراحی مدل استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران است. این پژوهش توصیفی تحلیلی از نوع کاربردی، جزء پژوهشهای ترکیبی است. جامعه آماری این پژوهش را در مرحله کیفی مدیران باشگاههای ورزشی کلانشهرهای کشور15 مدیر به شکل هدفمند و در بخش کمی نیز مربیان باشگاههای ورزشی تشکیل میدادند که از بین آنها 357 نفر با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی با استفاده از نرم افزار مکس کیودا و نرم افزار GIS، در بخش کمی از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. در بخش شرایط زمینه ایی باشگاههای شهرهای تهران، اصفهان، مشهد در بخش شرایط مداخله گرباشگاههای شهر تهران، تبریز، ارومیه و مشهد و شیراز و در بخش شرایط علی باشگاههای اصفهان، مشهد، تهران وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر باشگاهها داشتند.
The purpose of this study is to design a model for establishing a customer relationship management system in Iranian sports clubs. This descriptive-analytical applied research is a part of combined research. The statistical population of this study consisted of 15 managers in the qualitative stage of the managers of sports clubs in the country's metropolises in a purposeful manner and in the quantitative part the coaches of sports clubs, of whom 357 were using the available sampling method as a statistical sample. were chosen. To analyze the data in the qualitative part, three stages of open, axial and selective coding using Max Kyoda software and GIS software, in a small part of the structural equation model using Smart PLS software were used. In the background conditions section of Tehran, Isfahan, Mashhad clubs, in the intervention conditions section of Tehran, Tabriz, Urmia, Mashhad and Shiraz dormitories, and in the causal conditions section of Isfahan, Mashhad, Tehran clubs, the conditions were more favorable than other clubs.