Abstract:
با رشد سریع فناوری، دانشگاهها باید خود را با آن تطبیق دهند و دایما از فناوری به عنوان ابزاری برای رشد استفاده کنند. این مطالعه هدف آن بررسی تاثیر مهارتهای هفت گانه کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه پیام نور شهرستان بافق بوده است. جامعه آماری مورد پژوهش 200 نفر بوده است که با استفاده از جدول مورگان، حداقل حجم نمونه آماری مورد نیاز 132نفر تعیین گردیده است. تحقیق حاضر از نوع نگاه هدف، کاربردی است و از نگاه چگونگی گردآوری دادهها، پژوهشی- توصیفی به شمار میرود. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته و همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیه ی پژوهش از نرم افزار SPSS19 و آزمون پیرسون و خی دو بهره گرفته شده است. در این پژوهش سه فرضیه رابطه بین مهارتهای هفت گانه کامپیوتر با فعالیتهای اجرایی، یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت تحصیلی و امور پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج بدست آمده بیانگر ارتباط مستقیم و مثبت بین مهارتهای هفت گانه کامپیوتر با فعالیتهای اجرایی، یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت تحصیلی و امور پژوهشی دانشجویان بوده و دلایلی بر رد فرضیههای مذکور وجود نداشت.
With the rapid growth of technology, universities must adapt to it and constantly use technology as a tool for growth. The purpose of this study is to investigate the effect of the seven computer skills on the academic progress of undergraduate accounting students of Payam Noor University, Bafeq. The statistical population of the study was 200 people, and using Morgan's table, the minimum required statistical sample size was determined to be 132 people. The current research is applied in terms of its purpose and it is descriptive-research in terms of data collection. To collect the data, a researcher-made questionnaire tool was used, and SPSS19 software and Pearson and Chi-do test were used to analyze the data and test the research hypothesis. In this research, three hypotheses of the relationship between the seven computer skills with executive activities, English language learning, academic progress and research affairs were investigated, and the results show a direct and positive relationship between the seven computer skills with executive activities. Learning English was the academic progress and research affairs of the students and there were no reasons to reject the mentioned hypotheses. Key words: ICDL, academic progress, accounting students, learning