Abstract:
این پژوهش با هدف» شناسایی و اولویت بندی راهبردهای بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی
محصولت دوختهای سنتی خامه دوزی در شهرستان زابل «انجام شده است. جامعه آماری این
تحقیق عبارت است از زنان شهرستان زابل که تعداد آنها به ٣٠٠٠ نفر بالغ میگردد. از جامعه فوق
الذکر با استفاده از جدول کرجسی مورگان نمونهای به حجم ٣٧٥ نفر به روش تصادفی طبقهای
انتخاب و از طریق پرسشنامه اطلعات مربوط به آنها جمعآوری گردید. پس از آن در آمار
استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تاییدی و به منظور بررسی فرضیات
تحقیق از مدل سازی معادلت ساختاری روش الگویابی معادلت ساختاری (SEM) 1با کمک
نرمافزار ٣ SmartPLS فرضیات تحقیق مورد سنجش قرار گرفتند. یافتههای تحقیق نشان دادند
که راهبردهای بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی محصولت دوختهای سنتی خامه دوزی در
شهرستان زابل رابطه معناداری وجود دارد. و در پایان بر اساس نتایج تحقیق پیشنهاداتی ارائه
گردید.
Machine summary:
يافته هاي تحقيق نشان دادند که راهبردهاي بازاريابي مبتني بر شبکه هاي اجتماعي محصولات دوخت هاي سنتي خامه دوزي در شهرستان زابل رابطه معناداري وجود دارد.
جدول ٥-مقادير شاخص هاي توصيفي در خصوص متغير هاي تحقيق متغير تعداد ميانگين مد انحراف معيار واريانس چولگي کشيدگي کمترين بيشترين مقدار مقدار راهبردهاي مبتني بر شبکه ٣٧٥ ٣,٦٨ 5 1 0,264 0,254 0,187 0,432 3 تعيين اهداف بازاريابي ٣٧٥ ٣,٧٣ 5 1 -0,360 0,058 0,319 0,564 3 بررسي مخاطبان ٣٧٥ ٣,٥٣ ٣ ٠,٥٩٠ ٠,٣٤٩ ٠,٢٧٤- ٠,٥٨٠ ١ ٥ بررسي رقبا 0,052 -0,309 0,412 0,642 3 3,55 375 5 1 انتخاب پلتفرم 5 2 0,153 0,128 0,302 0,549 3 3,89 375 ايجاد تقويم محتوا ٣٧٥ ٣,٧٣ ٣ ٠,٦١٠ ٠,٣٧٢ ٠,٥٥٩- ١,١١٨ ١ ٥ تعامل با مخاطب ٣٧٥ ٣,٤٧ ٣ ٠,٣٨٩ ٠,١٥٢ ٠,٣٩٥- ٠,٩٣١ ١ ٥ پيگيري معيارهاي سنجش ٣٧٥ ٣,١٥ ٣ ٠,٦٩٣ ٠,٤٨١ ٠,٢٣٠- ٠,٦٩٣ ١ ٥ تغيير و تطبيق استراتژي ٣٧٥ 5 1 0,045 0,092 0,530 0,727 3 3,10 دوخت هاي سنتي خامه دوزي ٣٧٥ ٣,٣٢ ٣ ٠,٩٩٣ ٠,٧٨٠ ٠,١٩١- ٠,٣٥٤- ١ ٥ ضرايب معناداري t- value و ضريب مسير استاندارد براي بررسي برازش مدل ساختاري پژوهش از چندين معيار استفاده ميشود که اولين و اساسيترين معيار، ضرايب معناداري t است .
بررسي فرضيه تحقيق فرضيه اصلي: راهبردهاي بازاريابي مبتني بر شبکه هاي اجتماعي بر محصولات دوخت هاي سنتي خامه دوزي شهرستان زابل تاثير معناداري دارد.
فرضيه اصلي تحقيق : راهبردهاي بازاريابي مبتني بر شبکه هاي اجتماعي بر محصولات دوخت هاي سنتي خامه دوزي شهرستان زابل تاثير معناداري دارد.