Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین خلاقیت درک شده، تعهد موثر وعواطف مثبت با قصد تعهد
در بین کاربران اینستاگرامی بود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی همبستگی
بود. جامعه آماری این تحقیق تمامی کاربران اینستاگرامی که بطور نامحدود درنظرگرفته شده است.
نمونه آماری این تحقیق کاربران اینستاگرامی که به تعداد 384 نفر از طریق جدول مورگان بدست
آمده است و روش نمونهگیری به روش تصادفی ساده بود. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و
میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامههای استاندارد بود. پایایی پرسشنامهها با
استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفتهاند.
همچنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل
استفاده شده است. نتایج نشان دادکه بین خلاقیت درک شده، تعهد موثر وعواطف مثبت با قصد
تعهد در بین کاربران اینستاگرامی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.
Machine summary:
مدرس و هیئت علمی گروه مدیریت ، موسسه آموزش عالی شمس گنبد، گنبد، ایران ------------------------------------------------------------ چکیده هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین خلاقیت درک شده، تعهد موثر وعواطف مثبت با قصد تعهد در بین کاربران اینستاگرامی بود.
نتایج نشان دادکه بین خلاقیت درک شده،تعهد موثر وعواطف مثبت با قصد تعهد در بین کاربران اینستاگرامی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.
با توجه به مطالب ذکر شده، سوال اصلی این پژوهش این است که آیا بین خلاقیت درک شده،تعهد موثر و عواطف مثبت با قصد تعهد در بین کاربران اینستاگرامی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد؟ پیشینه پژوهش - تاجیک اسماعیلی (1399) در پژوهشی به بررسی نقش شبکه اجتماعی اینستاگرام در توسعه برند شخصی، از منظر کاربران پرمصرف ایرانی در سال 1399 انجام شده است.
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین خلاقیت درک شده، تعهد موثر و عواطف مثبت با قصد تعهد در بین کاربران اینستاگرامی میباشد.
فرضیه های تحقیق H1:بین خلاقیت درک شده با عواطف مثبت رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد.
: H2 بین خلاقیت درک شده با تعهد موثر رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد.
بین خلاقیت درک شده با تعهد موثر رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت بین خلاقیت درک شده با تعهد موثر رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین خلاقیت درک شده با قصد تعهد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
با توجه به موارد بالا میتوان نتیجه گرفت بین خلاقیت درک شده با قصد تعهد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
(2008), "Service Quality Measurement in the Chinese Corporate Banking Market", International Journal of Bank Marketing، 26(5), 305-327.