Abstract:
دستیابی به مزیتهای رقابتی در شرکتهای تولید کننده خودرو در جهان برای پایدار ماندن در فضای کنونی با در نظرگرفتن محیطهای پیچیده و رقابتی بازارهای امروزی به عنوان یکی از مسائل مهم در شرکتهای تولیدی مطرح میباشد. مساله اصلی در این پژوهش شناسایی مزیتهای رقابتی برند و ارائه الگوی مزیت رقابتی برند در صنعت خودروسازی میباشد که در این راستا با مطالعه مبانی نظری تحقیق در زمینه مزیتهای رقابتی برند مولفههایی شناسایی گشته و در با تکنیک دلفی و فن مصاحبه سازههایی نهایی به پرسشنامه اضافه شده و مدل بومی مزیتهای رقابتی برند در صنعت خودرو شناسایی گشته است. دادهها با استفاده از نرم افزار Spss و اسمارت PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج تحلیل دادهها در مجموع نشان داد در پاسخ به این سوال میتوان اینگونه استنباط نمود که در مدل نهایی که با استفاده از نرم افزار اسمارت PLS استخراج شده ملاحظه شد با توجه به سه مقدار بدست آمده 01/0، 25/0و 36/0 به عنوان مقادیر ضعیف، متوسط و قوی برای GOF، حاصل شدن 60/0 نشان از برازش قوی مدل دارد که نشان دهنده مناسب بودن برازش الگوی مزیت رقابتی برند میباشد.
Achieving competitive advantage in the automobile manufacturing companies in the world to remain stable in the current atmosphere in consideration of complex and competitive environment of today's markets is considered as one of the critical issues in manufacturing companies. The main problem in this research is to identify the competitive advantages of brand and model their competitive advantage in the automotive industry. In this regard, the study of theoretical foundations of research in the field of competitive advantages of brand, components have been identified and by using Delphi techniques and structures final interviews added to Inventory and native competitive advantages of brand models in the automotive industry has been identified. Data were analyzed using Spss and Smart PLS software. The results of data analysis totally indicated in the answer to this question could be deduced that in the final version is extracted using Smart PLS software, was observed that due to the three outcome measures 0.01, 0.25 and 0.36, as quantities of weak, medium and strong for GOF, of the 0.60 show is a fitting strong model that indicates that fitted the pattern of competitive advantage brand.