Abstract:
بسیاری از جوانان امروزی هوادار صنعت فیلمسازی کشور کره جنوبی هستند که این مسئله برای بسیاری از والدین نگرانکننده است. این پژوهش در پی فهم تجارب هواداری در زنان جوان ایرانی از سریالهای کرهای و نسبت آن با فضای مجازی است. این پژوهش با روش کیفی از نوع تحلیل مضمون و با ابزار مصاحبه نیمهساختاریافته و از کدگذاری برای تحلیل داده استفاده شده است. جامعه افراد تحقیق 23 نفر از زنان جوان 19 تا 27 ساله ساکن شهرهای مختلف ایران هستند که عضو پیجهای هواداری در تلگرام هستند. یافتههای این پژوهش تأیید میکند که همه هواداران دوام هواداری خود را به دلیل وجود فضای مجازی میدانند هر چند بسیاری از آنها شروع هواداری خود را به زمان پخش سریالهای مشهور کرهای از تلویزیون نسبت دادند. همچنین 5 مضمون اصلی برای هواداری این زنان جوان از پاسخهای آنها احصا شد: تنوع ژانر در محصولات، دوری از نمایش صحنه های اروتیک، تشابهات فرهنگی، آموزش فضیلت اخلاقی و عاشقانه های جذاب از جمله دلایل هواداری آن ها از این سریال ها بوده است.
The South Korean film business has captured the imagination of many young people nowadays, which disturbs many parents. This research seeks to understand the experiences of fandom in young Iranian women from Korean series and its relationship with virtual space. The current qualitative case study research was conducted using thematic analysis and semi-structured interviews, and the data were analyzed using coding. Twenty-three young girls between the ages of 19 and 27 who live in various places in Iran and are members of fan pages on Telegram made up the present research participants. Although many of them ascribed the start of their fandom to the period when popular Korean series were broadcast on TV, the results of this research confirm that their fandom is sustained thanks to the availability of virtual space. Furthermore, five main themes for the support of these young women were counted from their responses: a variety of genres in products, avoiding erotic scenes, fostering cultural similarities, teaching moral virtue, and attractive romances were among the reasons for their support.
Machine summary:
همه نام ها مستعار هستند ٢١٦ | فصلنامه علوم اجتماعي | سال بيست و نهم |شماره ٩٨ | پاييز ١٤٠١ زمان اختصاص مدت زمان داده شده به آشنايي و تماشاي محل ميزان اوقات رديف نام سن تحصيلات شغل مصرف سريال هايي سکونت فراغت سريال هاي کره اي و کره اي هواداري در فضاي مجازي ط راحي ٦-٨ ساعت در ٩٢ مهديس ٢٤ کارشناسي تهران ٢٣ سالگي ٢-٤ ساعت در روز صحنه روز ٨ ساعت در ٩٣ آيه ٢٣ کارشناسي دانشجو اهواز ٩٤ سالگي ٣-٤ ساعت در روز روز ١ ساعت در ٩٤ فرسيما ٢٣ کارشناسي دانشجو اهواز ٧ سالگي ٣ ساعت در روز روز ٢-٣ ساعت در ٩٨ مهسا ٢٨ کارشناسي ارشد دانشجو مشهد ٩٤ سالگي ٢-٣ ساعت در روز روز ٣-٤ ساعت در ٩٦ فائزه ٢٦ دکتري داروساز تهران ٩٨ سالگي ٢ ساعت در روز روز ٤-٦ ساعت در ٩٧ تينا ٢٩ کارشناسي دانشجو رشت ٩٤ سالگي ٣-٤ ساعت در روز روز ٨ ساعت در ٩٨ مهديه ٢٩ کارشناسي فريلنسري کرمان ٩٤ سالگي ٣ ساعت در روز روز ٦ ساعت در ٩١ هانيه ٢٦ کارشناسي ارشد کارمند کرج ٩٤ سالگي ٤ ساعت در روز روز ٨ ساعت در ٢٤ آوا ٢٣ کارشناسي ارشد معلم تهران ٩٤ سالگي ٢ ساعت در روز روز ٨ ساعت در ٢٩ پگاه ٢٢ کارشناسي دانشجو کرج ٩٤ سالگي ٨ ساعت در روز روز ٨ ساعت در ٢٢ حلما ٢٧ کارشناسي ارشد دانشجو تهران ٩٤ سالگي ٤ ساعت در روز روز پرستار ٦ ساعت در ٢٣ عط يه ٢٤ ديپلم مشهد ٩٨ سالگي ٣ ساعت در روز کودک روز تجارب زنان جوان از تماشاي سريال هاي کره جنوبي ؛ محمدي و فرج زاده | ٢١٧ همان ط ور که مشاهده مي شود بر اساس جدول بالا زنان جوان مشارکت کننده در اين پژوهش ساعات زيادي از اوقات فراغت روزانه خود را مشغول تماشاي سريال هاي کره اي هستند.